Gå til innhold

voivoi folkens. Bilen slipper med baken i sving. Skjer a?


binlarsen
 Share

Anbefalte innlegg

Z3 Mcoupe -98

Fornøyd med tralla på alle måter, men syns den slipper litt tidlig med stumpen i sving.. Ikke kjørt noe tilsvarende annen bil, men forventningene var litt høyere enn fasiten :roll: Eller er det bare meg :shock:

SÅ, er det på noen måte mulig med enkle grep(eksentriske foringer eller tilsvarende) å endre karakteristikken på vogna? Fjærer, dempere, foringer og hjul er original, og i god stand.

Warum ist die banana krum?

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt RWD før? Hvis ikke så er det vanskelig å dømme etter om den faktisk slipper tidlig eller ikke..

I hvilke hastigheter er det den slipper bak? Har alltid vært av den oppfatning av at M coupe sitter svært bra etter veien... bakenden har jo Porsche takter over seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter 225(245 original) dekk bak, og de er jo litt slitt, men det skal ikke ha Såå mye å si på tørt føre og solskinn :shock:

Men de eksentriske foringene som er å få er de for å øke eller minke neg. camber? Hva skal jeg eventuelt ha for å bedre tørr asfalt egenskaper? (så får heller regndagene bli litt lugnere)

Regner med det er E30 greier som gjelder i bakstillingen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, 225 bak? 321 hk??? og de er litt slitt? da er det neimen ikke rart om bakenden danser litt i svingene ;)

du skrev 225 bak, men 245 originalt, har du eller tidligere eier gått NED i dim??? får jeg være så frekk og spørre om hvorfor? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter 225(245 original) dekk bak, og de er jo litt slitt, men det skal ikke ha Såå mye å si på tørt føre og solskinn :shock:

Men de eksentriske foringene som er å få er de for å øke eller minke neg. camber? Hva skal jeg eventuelt ha for å bedre tørr asfalt egenskaper? (så får heller regndagene bli litt lugnere)

Regner med det er E30 greier som gjelder i bakstillingen :roll:

De er for å få mer positiv camber, hvertfall på E30.

Prøv med noen feitere bakhjul av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har helt nye dunloop 9000sport 235/35/18 på min 323ci og den er veldig løs i enden ja...men jeg trur det skyldes bredden på dekkene rett og slett...på min gamle E36 så hadd jeg 225 og det var helt likedan..så jeg utfordrer aldri skjebnen når det er vått ute..

Mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen slipper ikke i svingene på tørr asfalt, det er du som provoserer det frem med for mye pådrag. Gassen er trinnløs og ikke en av/på bryter. Om den slipper bak på tørr vei uten at du provoserer det frem, bør DU snarest fjernes fra veien. Tror heller ikke du hadde taklet det om det bare var sentrifugalkraften som fikk den til å slippe. Lær deg å bruke kreftene på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...