binlarsen Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Z3 Mcoupe -98 Fornøyd med tralla på alle måter, men syns den slipper litt tidlig med stumpen i sving.. Ikke kjørt noe tilsvarende annen bil, men forventningene var litt høyere enn fasiten Eller er det bare meg SÅ, er det på noen måte mulig med enkle grep(eksentriske foringer eller tilsvarende) å endre karakteristikken på vogna? Fjærer, dempere, foringer og hjul er original, og i god stand. Warum ist die banana krum? Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Hørtes morro ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 hehe ikke rart den slepper på rumpa med en 6er med 321hk! Vist det var en M coupe. Syns du ikke det bare er kos å breislædde gjennom svingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Kjøp nye dekk som gripper mer... Ikke kjør fort i svinger når det er vått.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Foringer og dekk trur eg du kommer godt på veg. No kjenne ikkje eg til dei demperene som er på M-modellen din, men vil nok tru at dei er gode nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Har du kjørt RWD før? Hvis ikke så er det vanskelig å dømme etter om den faktisk slipper tidlig eller ikke.. I hvilke hastigheter er det den slipper bak? Har alltid vært av den oppfatning av at M coupe sitter svært bra etter veien... bakenden har jo Porsche takter over seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 Det sitter 225(245 original) dekk bak, og de er jo litt slitt, men det skal ikke ha Såå mye å si på tørt føre og solskinn Men de eksentriske foringene som er å få er de for å øke eller minke neg. camber? Hva skal jeg eventuelt ha for å bedre tørr asfalt egenskaper? (så får heller regndagene bli litt lugnere) Regner med det er E30 greier som gjelder i bakstillingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 altså, 225 bak? 321 hk??? og de er litt slitt? da er det neimen ikke rart om bakenden danser litt i svingene du skrev 225 bak, men 245 originalt, har du eller tidligere eier gått NED i dim??? får jeg være så frekk og spørre om hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Det sitter 225(245 original) dekk bak, og de er jo litt slitt, men det skal ikke ha Såå mye å si på tørt føre og solskinn Men de eksentriske foringene som er å få er de for å øke eller minke neg. camber? Hva skal jeg eventuelt ha for å bedre tørr asfalt egenskaper? (så får heller regndagene bli litt lugnere) Regner med det er E30 greier som gjelder i bakstillingen De er for å få mer positiv camber, hvertfall på E30. Prøv med noen feitere bakhjul av god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Slitte dekk slipper fort på alle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2006 Ja, må nok handle no nye dekk bare da. 225 bakdekka sto på da jeg kjøpte den fra tyskland. Takker for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 sett på 225/40/18 foran og 255/35/18 bak, det er vel originalt på nye M biler og funker best på de fleste fra e39 e46 osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 jeg har helt nye dunloop 9000sport 235/35/18 på min 323ci og den er veldig løs i enden ja...men jeg trur det skyldes bredden på dekkene rett og slett...på min gamle E36 så hadd jeg 225 og det var helt likedan..så jeg utfordrer aldri skjebnen når det er vått ute.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kitta Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Hva er problemet? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Bilen slipper ikke i svingene på tørr asfalt, det er du som provoserer det frem med for mye pådrag. Gassen er trinnløs og ikke en av/på bryter. Om den slipper bak på tørr vei uten at du provoserer det frem, bør DU snarest fjernes fra veien. Tror heller ikke du hadde taklet det om det bare var sentrifugalkraften som fikk den til å slippe. Lær deg å bruke kreftene på riktig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå