Gå til innhold

biltrangsynet ute på veiene :(

dj_maz
 Share

Anbefalte innlegg

Hehehehe Magne, henne blei du stoppa??

Mono visker er TUV godkjent, jaffal Bonrath sin, ang felger så MÅ du ha tuv papirer på dei fra fabrikat, dette står i reglene til BT.

Det der med bakkeklaring er noe tull, pga så lenge senkesettet er godkjent, er det godkjent.

Men no i seinare tider har BT blitt meget strenge på styling, blant anna med fangere, catkiller, bakrutesenker, øyelokk (lyktelister)...

Kjenner en som hadde en Auda 1.9tdi, han reiste til Rieger i Tyskland og stylet denne med, fanger fremme og bak, øyelokk (lyktelister), bakrutesenker, felger, 8,5x18 fremme og 10x18 bak med 235-40 fremme og 245-35 bak, senkesett, han fikk papirer på alt, og godkjente alt på BT.

Fikk i vognkortet: Godkjent blabla alt eg skreiv oppe.

Blei stoppa av BT på veien, og måtte fremvise dokumentasjon, vognkort og førerkort, og fikk eit svar.

"Dette er gutten sin som har gjort alt sikkeleg og fått godkjent alt"

Så se opp folkens, dessverre, i dag er det blitt sånn med styling at det meste ska være godkjent og skreve inn i vognkortet.

Beklager Magne (folkens) that´s life..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har vel kanskje noe med at stylingen skaø være sikker å krasje med og... kjører du med en hjemmelaget catkiller og kjører på en fyr, og tilfeldigvis så kutter du av beina hannes med catkillern, så sliter du... Satt litt på spissen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel kanskje noe med at stylingen skaø være sikker å krasje med og... kjører du med en hjemmelaget catkiller og kjører på en fyr, og tilfeldigvis så kutter du av beina hannes med catkillern, så sliter du... Satt litt på spissen!

TVILSOMT. han du evt. kjører på sliter nok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derimot regler for hvor lavt ned kurve-/tåkelys og nærlys bl.a. skal være fra bakken:

TÅKELYS

Lykten skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 25 cm eller mer, men øverste kant av den lysende flaten må ikke ligge høyere enn øverste kant av den lysende flaten i nærlyset.

og

NÆRLYS

Lyktene skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 50 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten skal være mindre enn 120 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-028.html

Så vidt jeg kan tyde fra dette, så kan de ihvertfall ta deg på dette hvis bilen da blir *for lav*.

Rett meg gjerne om jeg misforstår og tar feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har jævelig lite og gjøre disse folkene. fiks veiene istedenfor :evil:

...biltilsynet fikser vel ikke veiene. Det er det vel Statens Vegvesen som har ansvar for.

Og då har du kanskje sett at det står Statens vegvesen på bilane og jakkane til biltilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bonrath monoviskar på min andre cab. Vart stoppa, og dei purra på viskaren min. Godkjent og lika god som 2 sa eg. Klaska tuv papira i trynet til han duden. Da var alt ok. Men brock b1 likte dei ikkje..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo mesta som bygger veier.. og statens vegvesen gjør ingenting aent enn og plage :x

det er ikke bare mesta som lager veier, og i rogaland er det risa AS som har ansvaret for det meste vedlikeholdet

http://www.br-risa.no/risa/index.htm

statens vegvesen legger det meste (alt?) vedlikehold og bygging ut på anbud, foreløpig er det stort sett mesta som får de fleste tilslagene.

bla. i kristansand er det ett ysk firma som skal lage en vei, og vedlikeholde den i 20år etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo mesta som bygger veier.. og statens vegvesen gjør ingenting aent enn og plage :x

Er Statens vegvesen som har ansvaret for vegane, men dei vart for eit par år sidan lagt ut på anbud. Dermed kunne diverse entreprenørar legge inn bud på vedlikehold, og Mesta fekk vel det mesta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...