Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant litt mer interesang info rundt emnet... e36coupe.com forumet har en del interesang info. De selger spjeldhus som er borret opp trolig for bedre flow... Dette sammen med et M50B25 innsug skal kunne gi 214hk i en 328i med M52B28 motoren. Dette sammen med et kn kit eller liknende.

Dette blir mitt neste steg garantert! Skal bli gøy å se hvor mye det vil ugjøre på min bil...

Sjekk også andre mods de har gjort på dette forumet. De lister opp sine upgrades og målepapirene tilhørende moddene....

http://www.e36coupe.co.uk/forum/viewtopic.php?t=5204

Her inne finnes veiledning i montering av innsug og spjeldhus.

Skrevet

Interessant dette her, ja. Har selv bare en 320, men har oppgradert med K&N filter med varmeskjold og kaldluftsrør, effektanlegg, grenrør og trimkammer. Ifølge tallene til produsentene av disse delene skal jeg ha effekt tilsvarende 325. Nå har jeg ikke prøvd en 325, men tviler sterkt på at dette stemmer. Eneste jeg ikke har gjort er å chippe, som man bør gjøre etter slike mods, men det gidder jeg ikke. Altfor langt å kjøre. Kunne vært artig å målt effekten likevel.

Skrevet

@Dan: Du burde absolutt chippet bilen på rullende landevei... Det er da du får valuta for de andre tingene du har gjort... Er liksom ikke ferdig før det.

192hk i en 320 skal nok mye til med de oppgraderingene... MEn sikkert ikke umulig om man jobber litt med saken og får noen kyndige til å justere ting inn....

Skrevet
Interessant dette her, ja. Har selv bare en 320, men har oppgradert med K&N filter med varmeskjold og kaldluftsrør, effektanlegg, grenrør og trimkammer. Ifølge tallene til produsentene av disse delene skal jeg ha effekt tilsvarende 325. Nå har jeg ikke prøvd en 325, men tviler sterkt på at dette stemmer. Eneste jeg ikke har gjort er å chippe, som man bør gjøre etter slike mods, men det gidder jeg ikke. Altfor langt å kjøre. Kunne vært artig å målt effekten likevel.

Husk at du ikke bare kan plusse sammen tallene for alle modsa og tro du sitter igjen med ørtenhundre gamp... det kan jo tenkes at du kan klare å nå et bra hk-tall et visst sted på turtallsskalaen, men det skal nok litt til å få en tilsvarende effektkurve med samme toppeffekt som en 2.5-liter.. og uansett vil du nok være langt unna på dreiemomentet..

Skrevet

Nå skrev jeg ikke at JEG trodde det er så mye effekt. Det var produsentenes tall. Uansett er det jo helt klart at det BØR chippes på toppen av sånne oppgraderinger. Da vil jeg nok være i nærheten av en 325.

Nå var det hele tiden meningen å chippe etterpå, men foreløpig er det skrinlagt pga avstanden til de som driver med dette. I tillegg vurderer jeg salg, så vil ikke gjøre mer med den. Men tror nok det er litt effekt å hente ved chipping.

Jeg tror ikke effekten er så høy som en 325 pr. i dag, bunndraget får jeg ikke uansett. Merker klar forskjell, men så voldsomt er det ikke. Er størst forskjell på lyden synes jeg. Den er rå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...