M6 Bjørn Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 var kuult på våler Skikkelig glupe kommentarer du kommer med...Ser du har kommet med tilsvarende på andre tråder også,sikkert bare for å få flere innlegg på profilen din. Har du ikke noe konstruktivt å komme med så klapp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Hva bruker dere til å ta rundetider med?Finnes det noe greit som ikke koster skjorta? Den mest kjente i BMWCCN-kretser er desverre ikke i produksjon lenger.. Den heter Tracy og er en GPS-basert logger til 3-4 lapper, med minnekort og mange muligheter, produsert av Øyvind Kaurstad. http://personal.dynator.no/tracy/tracy.html Kan jo tenkes at noen vil selge sin, men siden det bare er produsert rundt 30 stk. er det nok rimelig liten sjanse for å komme over en.. Ellers er det mange forskjellige løsninger. Noen billigere enn andre. Her er en annen Kaurstad har laget: http://personal.dynator.no/laptimer.html Den er basert på en IR-sender som må stå langs banen et sted, som så aktiverer en stoppeklokke. Her har jo Tracy med sin valgfrie størrelse på minnekort og ingen sender langs banen noen åpenbare fordeler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Hva bruker dere til å ta rundetider med?Finnes det noe greit som ikke koster skjorta? Jeg bruker denne: http://personal.dynator.no/laptimer.html Mange i klubben kjøpte denne: http://personal.dynator.no/tracy/tracy.html Men ingen av disse lages lenger desverre. Et alternativ har nå dukket opp, og ble testet av et klubbmedlem http://www.driftbox.com Den så ut til å virke bra, og koster rundt 5-6000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Dette er Haakon (AKA M3 CSL / Jägermeister) sin 325 winterbeater som ble kjørt av noen kamerater av han. Såvidt jeg fikk med meg var det noen motorfester som røk, slik at hele motoren forskjøv seg og vifta tok i radiatoren. Men de fikk tak i reservedeler og kom seg utpå banen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Skal ha kjørt ganske aktivt at motorfestene er røket og motoren sklidd fremover i radiatoren. ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Et alternativ har nå dukket opp, og ble testet av et klubbmedlem http://www.driftbox.com Den så ut til å virke bra, og koster rundt 5-6000kr. Var det den som var i bilen til Karl M? Ser den er ikke å få kjøpt i Norge tror jeg,men den koster jo litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Var det den som var i bilen til Karl M? Ser den er ikke å få kjøpt i Norge tror jeg,men den koster jo litt da. Nei, det var i bilen til Ian Tange. Han kjøpte den vel på fredag på Våler som jeg forsto det, og det funka visstnok bra. Den var på lager i Sverige på onsdag, prøv www.driftbox.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Nei, det var i bilen til Ian Tange. Han kjøpte den vel på fredag på Våler som jeg forsto det, og det funka visstnok bra. Den var på lager i Sverige på onsdag, prøv www.driftbox.se Ahh det var i M Coupe`en jeg så den ja,tok litt feil der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Ahh det var i M Coupe`en jeg så den ja,tok litt feil der... Sliten etter en tøff helg på banen eller? Jeg er hvertfall det. Har greid å skrive under på 2 papirer i dag, jobber hardt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Ahh det var i M Coupe`en jeg så den ja,tok litt feil der... Sliten etter en tøff helg på banen eller? Jeg er hvertfall det. Har greid å skrive under på 2 papirer i dag, jobber hardt Nja litt kanskje,men har fri i 4 uker så det går greit Snublet faktisk innom en tråd på TomTom forumet ang laptimer på PPC/Gps,har du forsket noe mer på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Nja litt kanskje,men har fri i 4 uker så det går greit Snublet faktisk innom en tråd på TomTom forumet ang laptimer på PPC/Gps,har du forsket noe mer på det? Nei, har ikke hatt tid. Jeg har jo en laptimer som funker, og den driftbox'n ser jo ikke så gal ut. Prisen er omtrent den samme som for Tracy, samt at den logger 10 ganger i sekundet, noe som gir ganske bra nøyaktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Nei, har ikke hatt tid. Jeg har jo en laptimer som funker, og den driftbox'n ser jo ikke så gal ut. Prisen er omtrent den samme som for Tracy, samt at den logger 10 ganger i sekundet, noe som gir ganske bra nøyaktighet. Fikk ikke driftbox.se til å fungere.. men den er vel dobbelt så dyr som Tracy. Tracy gikk vel for ca. 3-3500,-? Ser at DriftBox ligger på rett under 6000,- både i UK og Tyskland, og da må man legge på frakt og moms.. Jeg har faktisk sendt en forhandlerforespørsel til produsenten, så kan jo se hva de sier. Vil tro det er en del som kan være interesserte, men prisen er jo alltid et spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 I'm in! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 I'm in! Stor sjanse for at jeg blir med der også! PS! Til neste treff så får du stille med nyvasket bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 I'm in! Stor sjanse for at jeg blir med der også! PS! Til neste treff så får du stille med nyvasket bil.. Ja, jeg vet! Hadde nok med å få bremsene iorden på fredagen, måtte jo legge på stålomspunne bremseslanger før treffet også. Og ikke kunne jeg sette fruen til å vaske bilen heller, for hun var opptatt utenfor garasjen med muttertrekker og jekk, for hun skulle ha på r-dekk... Bare fikse ABS-sensor og sjekke ut ulyd i diff/hjullager, så er jeg klar for våler. Ja også en grundig vask selvfølgelig. MÅ jeg vaske felgene også? De er så fulle av bremsestøv og gummi at det snart er lettere å lakke de om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå