Mangel Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Er det bare meg som synes det blir for dumt at purken skal kjefte deg huden full og kanskje til og med ta fra deg lappen bare fordi du tok en liten sladd i en helt tom rundkjøring uten noen andre biler/mennesker/o.l. i akutt nærhet? Det kan jo nesten sammenlignes med å skyte med gevær, at det er like uforsvarlig å skyte når det er klar bane som når det ikke er det. Eller kjøre ut i et trafikkert veikryss som et som ikke er trafikkert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Ja, jeg syns det er dumt, men regler er regler likefullt. Det blir det samme som å si at du bør få lov til å kjøre f.eks i 100 km/t i en 80 sone midt på natta når det ikke er andre biler eller folk i nærheten. Prøv å forklare det til snuten når de står der og skriver bota. Går ikke det vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Surt dette. Håper det ordner seg med lappen. Har selv opplevd å komt inn i rundkjøringer der det har vært oljesøl og bilen har komt med hekken uten provosering. Hadde ikke likt det viss snuten kom og skulle ta førerkortet mitt da. Jeg ligger brett der jeg kan. Med min Über spreke 318 så begrenser det seg til våte rundkjøringer og vinterføre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Joa, men 80-sona har ikke noe med antall biler på veien å gjøre, det er ikke pga selve farten at de gir deg bot, det er fordi du øker risikoen både for deg selv og andre, at det kan skje stygge ulykker og ødeleggelser. Mens viss du kjører i 30-40 rundt en rundkjøring sidelengs med klar bane og du driter deg ut så ødelegger du bare bilen din og du slipper sykehusbesøk viss du ikke er så forbanna teit at du kjører uten sikkerhetssele. Så med andre ord så er både riskikoen for at du koster samfundet noe og at du skader andre mye mindre og det skal du miste lappen for?? jækla logisk men klart, det forutsier at både du og purken ser ann situasjonen... og det skal noe til for at purken gidder det. Samma om du kommer sidelengs rundt en rundkjøring i 30 enn viss du kjører vanlig i 30, hehe, nesten hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Joa, men 80-sona har ikke noe med antall biler på veien å gjøre, det er ikke pga selve farten at de gir deg bot, det er fordi du øker risikoen både for deg selv og andre, at det kan skje stygge ulykker og ødeleggelser.Mens viss du kjører i 30-40 rundt en rundkjøring sidelengs med klar bane og du driter deg ut så ødelegger du bare bilen din og du slipper sykehusbesøk viss du ikke er så forbanna teit at du kjører uten sikkerhetssele. Så med andre ord så er både riskikoen for at du koster samfundet noe og at du skader andre mye mindre og det skal du miste lappen for?? jækla logisk men klart, det forutsier at både du og purken ser ann situasjonen... og det skal noe til for at purken gidder det. Samma om du kommer sidelengs rundt en rundkjøring i 30 enn viss du kjører vanlig i 30, hehe, nesten hvert fall Tok du ikke poenget? Du kan jo forandre farten i eksempelet mitt til 50 km/t i en 30 sone, kanskje det hjelper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Nei, jeg tok ikke poenget, ofte så er det masse drittunger som slenger rundt i 30 sona og som plutselig kan sprette frem foran bilen fra en tilfeldig hekk, humpel eller rett ned fra himmelen fordi han feilberegna trampolina en smule. Så å kjøre i 50 i 30-sona er jo ikke akkurat jævla smart... Å forklare purken at det ikke er så ille å ligge litt breit, selvfølgelig heelt uprovosert, er ikke alltid like lett... men det er jo verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trulsen Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 tenk deg/dere en lastebil som er lastet med feks fisk.. Om den har litt fart inn i rundkjøringen kan fiskevann og fiskefett skvulpe litt over, samme med feks en pickup. Kan ha litt dritt (eks oljesøl) liggende bakpå som skvulper av i rundkjøringen. Dette kan ligge og skape glatt vegbane.. Ergo det skal ikke mye til å få sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Ser ut til at vi lander på det som er riktig her. Og det er rimelig bra. Alle oss skjønner jo at fratsgrenser og overvåkning ikke er av det aller dummeste. Det er tross alt mye som er tåpligere. Å kjøre bil er tross alt et ganske stort ansvar, å kjøre ned noen kan jo forfølges med en av straffeloven strengeste påstander, nemlig drap. Ingen skal fortelle meg at ikke de fleste en eller annen gang har tråkken litt "dumt" på pedalen, eller vært litt for gniten med bremsepedalen i ny og ne, men hva med konsekvensene? Har vi tenkt over det? Ikke kom hjem å si at du "uheldigvis" kjørte over ei "tulle med øyne blå". Bra folkens, vi kommer oss et lite steg videre her i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Nei, jeg tok ikke poenget, ofte så er det masse drittunger som slenger rundt i 30 sona og som plutselig kan sprette frem foran bilen fra en tilfeldig hekk, humpel eller rett ned fra himmelen fordi han feilberegna trampolina en smule. Så å kjøre i 50 i 30-sona er jo ikke akkurat jævla smart... Altså, det er snakk om midt på natta dette her, så da tror jeg det er like liten sjans for å kjøre ned noen drittunger i den 30 sona som det er å havne på taket når du får sladd i en rundkjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Okey... hva med en drita fjortiss da? funker det? Uansett, har du tenkt å gjøre det kunststykke å take ved å ligge breit i en rundkjøring så kan du like gjerne la være å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 kan man miste lappen eller få bot hvis man bånner opp til fartsgrensa Merkelig, fordi det er AKKURAT sånn jeg lærer å kjøre bil på kjøreskolen. Jeg kjører en volvo med 190 bensin hester og turbo, å han sier at jeg skal gi flatt til fartsgrensen heletiden. Har stussa litt over det flere ganger, men har blitt vandt til det. Han sier; "Det er sånn man kjører bil i den moderne trafikken" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 kan man miste lappen eller få bot hvis man bånner opp til fartsgrensa Merkelig, fordi det er AKKURAT sånn jeg lærer å kjøre bil på kjøreskolen. Jeg kjører en volvo med 190 bensin hester og turbo, å han sier at jeg skal gi flatt til fartsgrensen heletiden. Har stussa litt over det flere ganger, men har blitt vandt til det. Han sier; "Det er sånn man kjører bil i den moderne trafikken" Det sa de til meg også, spessielt når du skal inn på veier med høyere fartsgrense. Da skal du gi det bilen har å gji, for du skal jo ikke være til hinder for dine medtraffikanter som kommer etter deg;) Men om du ser det fra den andre siden så hater sikker de fleste av oss de som sniker seg inn men som er så trege med å få opp farten at du må bremse ned fra 70 til 30....vel og merke i en 60 sone, for jeg holder konsekvent 10 over fartgrensen neste uansett.....kan ikke noe for det, men har liksom bare blitt til det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 kan man miste lappen eller få bot hvis man bånner opp til fartsgrensa Merkelig, fordi det er AKKURAT sånn jeg lærer å kjøre bil på kjøreskolen. Jeg kjører en volvo med 190 bensin hester og turbo, å han sier at jeg skal gi flatt til fartsgrensen heletiden. Har stussa litt over det flere ganger, men har blitt vandt til det. Han sier; "Det er sånn man kjører bil i den moderne trafikken" Det sa kjørelæreren min også for snart 2år siden når jeg tok lappen, men det er sånn at når du skal kjøre inn på store veier som har 80-90-100 fart må du nok bånne i avkjøring feltet for å komme oppi fart da de andre allerede er i fart når dem kommer bakfra som kjører på veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juni 4, 2006 Share Skrevet Juni 4, 2006 Alle oss skjønner jo at fratsgrenser og overvåkning ikke er av det aller dummeste. Det er tross alt mye som er tåpligere. Du har ikke lest George Owells "1984" heller du da. Flott! Da kommer vi i neste uke og setter opp kamera med lyd på soverommet, kjøkkenet, badet og stua di. De fleste drap skjer tross alt i disse rommene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2006 fikk igjen lappen 3 dager etterpå. og en forelegg på 6000 onkelen skulle ha mista lappen for altid i mine øyne. Fra jeg ble sett av onkel er det et lite stykke hjemover, han satte ikke på blålys med en gang. Men så han snudde i rundkjøringa, og fulgte etter, jeg fortsatte på turen hjemover uten å overstige fartsgrensen. Er en del langstrekker på turen, og jeg så han ikke en eneste gang i speilet. Plutselig ser jeg jævelen speilet med blålys på, og han kjørte noe vanvittig. I 30 sonen! Tror de kan gjøre hva faen de vil, hadde sikkert ca 100 km/t også, ut av bilen å gi meg en moralpreken, pluss at han mente at jeg lå langt over fartsgrensen. er dritt lei av idioter som må få seg en uniform for å hevde seg. Måtte forresten godta forelegget, da jeg snakket med juristen, og han sa at politimannen hadde forklart seg slik at jeg hadde prøvd å kjøre fra han. Hvorfor i F skulle jeg stoppe når han ikke ga noe tegn til det? Videre fortalte han at det ikke var noen vits i å klage på boten, da det ikke var blitt tatt i betraktning at jeg prøvde å kjøre fra han. Det ble ikke foretatt noen måling. Men havnet saken i retten skulle dette bli brukt mot meg. Jeg er så oppgitt av det norske politi at det halve kunne vært mer enn nok. Men det er vell bare å jatte med, kommer ingen vei med å stå imot jævelskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå