Trotto Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Det er veldig få ærlige politioffiserer i dette land - dessverre. Nok et eksempel på møkkabehandling. Du er rett og slett tiet ihjel i saken - hadde du eller advokaten din klart å få dette på papir, så ville dere hatt en grei sak - om ikke dommeren får julegratiale fra det norske politi også... Tenk - politimannen har noe på deg som han ikke vil bruke - før du nekter å betale boten. Faktum er at han har ingenting på deg - jeg vil råde deg til å skifte advokat. Forresten - den juristen du snakker om, er det en politijurist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Alle oss skjønner jo at fratsgrenser og overvåkning ikke er av det aller dummeste. Det er tross alt mye som er tåpligere. Du har ikke lest George Owells "1984" heller du da. Flott! Da kommer vi i neste uke og setter opp kamera med lyd på soverommet, kjøkkenet, badet og stua di. De fleste drap skjer tross alt i disse rommene... Beklager, har nok lest boka, og jeg skjønner hva du mener. Godt poeng. Hvorvidt majoriteten av antall drap i verden er "innenfor husets fire vegger" stiller jeg meg litt tvilende til. (Var det Hitler han het?) Men la nå det fare. For å være litt mer presis; Et samfunn uten regler blir ofte kalt et anarki, og er det vi higer etter? Jeg er fullstendig klar over at mange regler kan oppfattes urimelige og at enkelte av dem faktisk er det. Å få endret regler kan kun skje gjennom påvirkning eller deltagelse. Å syte alene er ikke godt nok, du må få andre til å syte med deg. (Metaforisk ment, ikke til deg Kjetil) Jeg er således villig til å moderere min ytring til "fartsgrenser er ikke det dummeste ......." Og da får jeg vel kjeft for det også, eller? Ha en fortryllende god dag i førersete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2006 Det er veldig få ærlige politioffiserer i dette land - dessverre. Nok et eksempel på møkkabehandling. Du er rett og slett tiet ihjel i saken - hadde du eller advokaten din klart å få dette på papir, så ville dere hatt en grei sak - om ikke dommeren får julegratiale fra det norske politi også...Tenk - politimannen har noe på deg som han ikke vil bruke - før du nekter å betale boten. Faktum er at han har ingenting på deg - jeg vil råde deg til å skifte advokat. Forresten - den juristen du snakker om, er det en politijurist? er politijurist ja. har ikke råd til å gå til sak uansett, så det blir til at jeg bare må godta boten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 jeg mistet lappen i ddag da rumpa slapp i rundkjøring. hvordan er prosedyrene framover nå. jeg godkjente ikke førerkort beslag. kan det hende jeg slipper å miste lappen noe mere enn 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundgotcustomstreet Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 hvis de ikke har bevis imot deg, har de følgelig ingen sak mot deg. ingen måling - ingen bevis!..du trenger ikke å gå til sak..og jeg tror ikke politi har noen sak å gå fram med. angående rundkjøringsprosedyrene er jeg ikke sikker..tror ikke det holder med en politimann i bilen som påstår at du lå brett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 det er mange rundkjøringer som har bensin/dieselsøl pga folk som ikke har satt på tanklokket sitt eller endre ting, jeg har selv seilet sidelengs i rundkjøringer som om det var is på veien uten å provosere den frem! i rundkjøringene rundt av/påkjøringen til e6 ved elkjøp på lørenskog var det hemningsløst glatt en periode tidlig i høst, det var sånn at du merket markant forskjell fra en rundkjøring til en annen! men onkel ser at det er en ung gutt i bmw som sklir så har har jo selvfølgelig kjørt gris!!! kan de ikke se etter hastigheten på drivhjula og åssen personen tar inn igjen sladden da? en person som skrenser uvillig vil gjøre alt for å hindre den, og vil derfor slippe gassen og/eller trykke inn clutchen, for så å kjøre pent og pyntelig ut av rundkjøringen, men i motsatt tilfelle vil jo hjula gå i spinn, og mest sannsynlig videre ut av rundkjøringa i form av kontra o.l. man kan lett se forskjell på en som kjører gris og en som er uheldig, men de vil ikke bare! hadde aldri stoppet en kvinne i 40-åra som får skrens med caravellen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 beste man kan gjøre i en sånn situasjon er å legge seg helt flat for politiet og si at man mistet kontrollen over bilen.. vinteren 2004 kjørte jeg rundt uten sladrespeil, så jeg registrerte overhode ikke at purken kjørte inn bak meg.. jeg kjørte noen meter for langt i ett kryss, dro en finfin gearsladd rundt og der sto de.. jippi tenkte jeg, de blinka litt med blålysa og jeg kjørte inn til siden. da hun ene kom bort til bilen min forklarte jeg det sånn at jeg mistet helt herredømme over bilen på det gruli glatte snøføre.. etter å ha pressisert ett par ganger hvor fryktelig glatt det var ute denne kvelde så ba hun meg om å kjøre forsiktig, gikk bort å satte seg i bilen og kjørte igjen.. nesten samme greiene har skjedd tre ganger.. den ene gangen i våt rundkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Jeg får 6000 i bot, skal i tingretten på tirsdag 5 desember. Mister lappen i 3 måneder mest sansynelig og må ta oppkjøring og teori på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Oj, tror jeg skal ta det mer med ro i rundkjøringene fra nå av pleier og loggre litt med baken når det regner og er glatt ute Du får ta det med stil neste gang vettu vist han spør deg hvorfor i ¤%*#! du sladda der / kjørte for fort, får du svare: Fordi jeg har bil til det Veit om en som sa det som blei tatt i over 180 i 80 sona ( i en bmw vistnokk) Jeg får 6000 i bot, skal i tingretten på tirsdag 5 desember.Mister lappen i 3 måneder mest sansynelig og må ta oppkjøring og teori på nytt For og ligge breit i en rundkjøring ? var det usedvanelig breit du lå da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 ja kan vel si det sånn, men det var ingen der. og det var bare ut av rundkjøringa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå