ehrnst Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Det er jo ett datasprut så skulle gå greit det,men krever ikke MS kam sensor? ikke med fordeler, men man må vel det om man kjører wastespark f.eks. hakke noe peil på sånt her gitt, men det har jo du triggerhjul er jo et must om man er fordelerløs, det virkerlogisk hos meg hvertfall (men det kan jo godt være feil selv om jeg tror det)
propan Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Trigger hjul/hallgiver må du ha uansett. Men mener MS krevde kam sensor i tillegg. Er det fordeler på kammen orginal må du ha trigger,men har du vanlig fordeler som på eldre m20 så har du signalet du trenger der og også tenning som kan forsinkes med sprutet. Men det beste er fast tenning og justering av den i sprutet med tenningskurven.
turbo_fever Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Jeg har m40 e30, sitter også i e36. Er ikke sikker på hva som er forskjellig, men trur det er bare småe ting. Får og si det sånn så er jeg ikke noe mester på detta. Kanskje han som leverer sprutet greier og finne ut hva jeg trenger ekstra. Det er som propan seier, att tenning er fast med en coil. Menst m42 da har sepperate coiler og litt anna motorstyring. Men trenger jeg hjelp så hørest det ut som om propan har peiling på detta Sikkert ikke like sterk på m40 motoren, er vel mest 6cyl kar han. 6k er vel ikke så gale om det omtrendt er plug and play da. Kobble en eller to sensorer og ledningene til lmm.. Kan du ikke høre med han som leverer, kanskje han har sikkelig peiling på denne m40 motoren??
S3TR Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Det ehrnst mener er at hans Le-Jetronic har en variabel reluktans (VR) giver i fordeleren. Når en låser vakuum og mekanisk tenningsforskyvning kan MS'nExtra V3 styre tenninga direkte med å legge inn dwell på jordinga av coilen.
turbo_fever Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Ehm, okei. Det sjønner jeg ikke helt Men det er for att jeg ikke er mekaniker sikkert. Så det er til sunndmøre jeg må komme når datasprutet er montert asså
mEhE Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 triggerhjulet lurer jeg også på ? regner med jeg må ha dette på m20 med msd dis4 tenning og evt haltech e6x\Megasquirt? kan man bruke noen orginale deler i m20 motoren til sensor\triggerhjul? lest litt på ppf der dem nevner 36-1 hjul og 2-62 (husker ikke tallene) som en bruker? hva er det godt for? er vel orginalt 2 følere i girkassen og en på veivhjulet på m20,kan de brukes på noen måte?
turbo_fever Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Det lurer jeg også på, om man kan bruke hjulet på veiva. Ser att det ligner på triggerhjul. Det blir brukt til å lese av og gi turtalle på m40 om jeg ikke tar feil. Er en føler på det vertfall.
propan Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Haltech bruker orginal trigger fra motronic 2-den som er foran på reimhjulet.
turbo_fever Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Håper han får det til, så blir det vel en løsning på det trigger greia. Hvis ikke så kan jo du kjelpe meg da.. Eller noen i nærheten som har peil.
mEhE Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Haltech bruker orginal trigger fra motronic 2-den som er foran på reimhjulet. det har du nevnt før ja.. edit: må jeg da få tak i trigger og veivhjul fra 88+ eller har jeg missforstått?
ehrnst Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Det ehrnst mener er at hans Le-Jetronic har en variabel reluktans (VR) giver i fordeleren. Når en låser vakuum og mekanisk tenningsforskyvning kan MS'nExtra V3 styre tenninga direkte med å legge inn dwell på jordinga av coilen. Godt du kommer med bedre kompetanse her nå Plug and play kan som sagt fikses om det er int. som jeg også sa tidligere må dere nesten gi en liten garanti for at dere skal kjøpe det, hvis ikke blir det bare meg med MS og adapter
stian329 Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 De nye Haltech'ene bruker man bare det originale 60-2 hjulet på. De eldre måtte man ha noe motstandsgreier på for å kunne bruke det originale 60-2. mEhE: Du mener triggerhjul og ikke kamhjul Kamsensor kreves som regel bare når man skal kjøre direct fire, ikke ved waste spark. Trodde det fungerte på samme måte med MS.
propan Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Haltech bruker orginal trigger fra motronic 2-den som er foran på reimhjulet. det har du nevnt før ja.. edit: må jeg da få tak i trigger og veivhjul fra 88+ eller har jeg missforstått? Jepp. Erhnst-depositum er en fin ting,ta en tusing eller noe på forhånd.
turbo_fever Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Jeg skal vertfall ha om det er mulig med adappter som vil fungere. Så noe må vel gå ann og ordne vettu. Og får jeg det ikke til så er det mange på forumet her som sikkert har god peiling på dette. Blir det lang leveringstid på dette da?? Er vel en liten leveringstid på ms'n eller har man på lager??
ehrnst Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 om du er virkelig sugen så kan jeg høre. Går vel sikkert et par uker da han må lage denne adapteren og;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå