Gå til innhold

Godkjenningspapirer OZ Futura


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, er det noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i? Måtte få de godkjent og skrevet inn i vognkortet, sa biltilsynet. Eller kan jeg bare møte opp med de og få de godkjent der?

Han sa de måtte ha dokumentasjon på at de var lov å ha på denne bilen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tuv de er ute etter da ja.... Prøv å finn tak i importør el. lignende her i landet. Ev. så kanskje det ligger tuv på felgene på nettsiden til produsent?

Men akkurat den godkjenningsbiten varierer vel fra plass til plass, noen krever papirer, andre ikke.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt,det skal ikke være krav til tùv papirer på felger lenger så lenge de passer og går igjennom subbe testen.

På understell kan de kreve det.

Det kommer an på hvilken person man treffer på på biltilsynet det. Men akkurat angående dette så må jeg bare innrømme at jeg er usikker på reglementet. Men en kamerat av meg måtte ha papirer på sine felger for å få de godkjent på sin honda civic. Min bil står ikke i Tüv listen som fulgte med felgene mine (pga at det er E36 felger) så jeg frykter at det samme kommer til å skje meg om jeg en gang kommer ut for teknisk. Men den tid den sorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg kommer meg jo ikke unna her på noen måte, står på lappen jeg fikk at jeg må framlegge dokumentasjon på at bilen er godkjent med disse felgene og dim`en. Så da er det bare å ringe rundt da.

Har pratet med Hafnor, som er importør av O.Z og han fant papirer tilsvarende 8,5x17" og 9x17" godkjent til E30 M3. Men jeg har 10" bak.

Han fant også til E34, der gikk 10" greit, og boltsirkel og ET er jo likt på disse bilene.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV-papirene er vel strengt tatt bare nødvendig om ET og dimensjoner avviker utover det som er lovlig, eller?

Uansett.. er du innenfor grensene burde du jo kunne prøve å dokumentere det. Altså prøve å benytte deg av kjøretøyforskriften hvor det står maksimal sporviddeendring på 7.5mm per side (innpresset) samt rulleomkrets +/-5%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg kommer meg jo ikke unna her på noen måte, står på lappen jeg fikk at jeg må framlegge dokumentasjon på at bilen er godkjent med disse felgene og dim`en. Så da er det bare å ringe rundt da.

Har pratet med Hafnor, som er importør av O.Z og han fant papirer tilsvarende 8,5x17" og 9x17" godkjent til E30 M3. Men jeg har 10" bak.

Han fant også til E34, der gikk 10" greit, og boltsirkel og ET er jo likt på disse bilene.

Hva tror dere?

Da får du si at det er 9" da. Tviler på at de gidder å begynne å sjekke det. tror jeg hadde prøvd meg på det, og heller spilt dum om det ble avslørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du si at det er 9" da. Tviler på at de gidder å begynne å sjekke det. tror jeg hadde prøvd meg på det, og heller spilt dum om det ble avslørt :)

Det hadde nok jeg også prøvd meg på. Jeg skulle godkjenne noen felger en gang og hadde forskellig dimensjon på felgene foran og bak, men med samme dekkdimensjon. Jeg sa det var 8" rundt hele selv om det var 9" bak (og litt tyskerstuk), og det gikk gjennom uten problemer. Det er lov å prøve seg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte å spille dum, så får vi se åssen det går. Var i kontakt med BMW idag også, ga de størrelsene på felg og dekk, de skulle prøve å få tak i godkjenningspapirer der.

For hvis de skriver at bilen kan godkjennes med denne dimmen, må det jo gå i boks mener jeg....men vet jo aldri med disse folka :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis disse felgene ikke ligger i databasen til biltilsynet så må man ha papirer på felgene.. jeg fikk beskjed når jeg kjøpte nye felger at disse felgene lå i databasen demmes og at d sto der at di var TÛV godkjent!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...