Gå til innhold

Litt for stolt Honda eier!

javewl
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå håper jeg ikke det skal bli en krig mellom bmw og nissan... beste hadde jo vært å blitt venner i mellom, fordi det går an... det jeg ikke liker er deres arogante oppførsel om andre biler som faktisk går/kan bedre og myyyyyye lengre en deres bmw...som sagt av erfaring så holder ikke bmw lenge uten at noe skjærer seg dessverre :cry: så har du en 518 med ca 115 hk så hold kjeft om ytelser.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper neste bil blir en japaner med fwd, og jeg VET jeg kommer til å angre som f når vinteren kommer, og det ender opp med at jeg kjøper en rwd bil igjen :)

Jeg respekterer at for noen er det bare 1 merke som gjelder, og ferdig med det, men personlig er jeg åpen for det meste..

Ikke missforstå meg, er evig fornøyd med bmw, men jeg liker å prøve nye ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dere skryter av interiøret av bmw...det er boring... e36 har bussratt...

Trur du skal leite lenge for å finne ein buss med slike ratt:

ratt18ql.th.jpg

ratt29wn.th.jpg

jo skjønner godt med de rattene men de er ikke org m3 da er like store som på en e36... men de der er jo jævli tøffe da no doubt... :D bmw=dritt vil jeg ikke si uansett,, det er det for brae biler for... men de taper mot de fleste japser med driftsikkerhet ,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå var det jo ikke driftsikkerheten som var et tema heller. Og ihvertfall ikke nissan, men at mange her med sine kommentarer demonstrer en uvitenhet om Honda og spesiellt Honda Vtec. Hvis noen av dere insisterer på å latterliggjøre Honda's Vtec motorer, mens dere synes BMW lager fenomenale motorer, så kunne det jo være fristende å spørre hvor mange HK BMW har på sin sprekeste fabrikkstandard 2 liters motor :P Det er noe som kalles "man skal ikke kaste stein i glasshus" folkens :P

Men, men, noen vil jo alltid være usaklige da, man får bare prøve å la være å irritere seg over det. Tror jeg har fått fram min mening om dette temaet nå ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå var det jo ikke driftsikkerheten som var et tema heller. Og ihvertfall ikke nissan, men at mange her med sine kommentarer demonstrer en uvitenhet om Honda og spesiellt Honda Vtec. Hvis noen av dere insisterer på å latterliggjøre Honda's Vtec motorer, mens dere synes BMW lager fenomenale motorer, så kunne det jo være fristende å spørre hvor mange HK BMW har på sin sprekeste fabrikkstandard 2 liters motor :P Det er noe som kalles "man skal ikke kaste stein i glasshus" folkens :P

Men, men, noen vil jo alltid være usaklige da, man får bare prøve å la være å irritere seg over det. Tror jeg har fått fram min mening om dette temaet nå ihvertfall :)

Joda S2000 er en rå bil! Har heller ikke sagt noe om motorene til honda, for de er vel noe av det bedre som blir levert fra japan. Men honda sine motorer eier ikke så mye moment som eks, BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrick: Under her er rattet fra en prelude, du synes altså at dette er skikkelig kjipt og de BMW rattene lenger opp her er skikkelig råe? Da vil jeg påstå at hadde merkene vært bytta om så hadde også holdningen din vært bytta om. Min påstand er altså at du mener BMW er best fordi det er BMW og ikke av noen annen grunn. Dessuten så kunne nå jeg funnet et kjpt BMW ratt og postet og da (hvis jeg hadde gidda å søke, men det gidder jeg ikke siden jeg regner med dere vet det fins :wink:)

prelude_ratt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men honda sine motorer eier ikke så mye moment som eks, BMW.

Jeg skal ikke si noe sikkert om det siden jeg ikke vet, men jeg vil tro at på samme motorvolum er det også nogenlunde tilsvarende moment. Men når man kommer på BMW sine rekkeseksere så er momentet knallbra, men det er ingen rettferdig sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies, så har jeg egentlig ikke noe i mot Honda, som sagt så lager de nok noe av det bedre som kommer i fra japan! Men var ikke akuratt jeg som begynnte å bli usakelig her. Uansett, er BMW kar, men hater ikke alle andre biler av den grunn. Eksempelvis Honda NSX er vel ikke mye biler fra BMW som holder følge med den i svingene, men så er det en helt annen bil, med midtmontert motor. Men jeg tørr påstå at BMW lager blandt verdens beste motorer, og det gjør Honda også, ingen tvil om det. Men så har alldri de vært noen konkurenter heller, og det er kun baktrekk eller 4-trekk som er tingen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, uttalelsene dine tyder på at du har kjørt en ja. Det var ihvertfall saklig innlegg. Jeg har ikke kjørt 5.gen Prelude (som var i denne annonsen), men har eid forrige utgaven i 4-5 år. Den hadde et spennende interiør med karakter som de færreste kan matche, stolene var bra og det var skikkelige sportsseter. Recaroene brutter hadde i sin 528 for 10-15 år siden var bedre, men de var også MYE større og høyere. I Preluden sitter man lavt, det er en veldig god og sprek motor og en utrolig bra fungerende 4-hjulsstyring. Alt var også i skikkelig god kvalitet, men dette var da en utgave med skinn over alt. Den nye utgaven er litt kjipere, og er nok mer "billigfølelse" på den, og selve utseendet på bilen er mye kjipere. Men, men, smaken på utsende er jo så diverse. Noen liker det ene og noen liker det andre. Ingen med vettet i behold kan jo påstå at gamle BMW'er har et spennende utseende heller. Men at det er kvalitet er det jo ingen som betviler, og ikke minst at det er en kvalitetsfølelse med de. Motormessig så må man jo ha 6-eren for at det skal bli noe greier. Men Preluden i annonsen kjører nok fletta av det meste av BMW inntil man kommer opp på *25-*28 utgavene. Jeg liker alle bra biler jeg og er ikke fanatisk tilhenger av noe merke. Jeg har ikke problemer med å innrømme at det største problemet til Prelude'n er den manglende bakhjulstrekken. Det var jo mye av grunnen til at jeg bytta og, at jeg ville ha bakhjulstrekk altså. De fleste merker har jo en eller annen fresk bil som kunne være gøy å eie, personlig kommer faktisk en Renalut:shock: høyt opp på "kunne tenke meg" lista. Nemlig en Renault Clio V6 Sport, de er knalltøffe :D

Men etter å ha lest denne tråden er må jeg bare riste litt på hodet, for du verden med mange trangsynte fanatikere det er her :roll:. Det er latterlig å sitte med en BMW 316 eller 318 og hetse en VTi for å være treig! Og det som går igjen er jo at de som hetser mest har de minste utgavene selv. Det jo riktig nok noen prosjekter på gang her da men ... Men jeg tror de færreste som preiker dritt om den aktuelle bilen i annonsen har faktisk kjørt en Prelude, langt mindre VTi utgaven. For hadde de gjort det så hadde de ikke vært så kjapp med å slenge med leppa. Det vi da koker det ned til er at en god gjeng her skal mobbe og hetse bilen til en hodaeier uten å ha den minste peiling på hva de snakker om! Utrolig tåpelig, tar jeg mye feil når jeg og tipper at de fleste som gjør det er 22-år eller yngre, og endel har sikkert heller ikke lappen.

Må nesten takke de som har skrevet saklige innlegg i denne tråden, det er godt at noen har et voksent syn på bil, og faktisk sørger for å ha litt peiling på det de uttaler seg om.

Hadde egentlig ikke tenkt å si så mye her, men etter å ha sett at det bare renner på med usakligheter så måtte jeg bare ...

Hei, ikke diss bmw sine firere da!! Er det en bmw med tilsvarende vekt/hk som kan knekke disse prelude vti sakene så er det nemlig en gammal god en med firer!!!

Du må nok grave dypere i arkivet før du uttaler deg neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ikke diss bmw sine firere da!! Er det en bmw med tilsvarende vekt/hk som kan knekke disse prelude vti sakene så er det nemlig en gammal god en med firer!!!

Du må nok grave dypere i arkivet før du uttaler deg neste gang :D

Les om igjen, jeg disser ikke BMW sine 4 sylinder motorer. Påstår du nå at en gammel BMW med samme kg/hk forhold vil kjøre fra en Prelude VTI på bane, eller vil en eldre 4 sylinder BMW motor gå bedre enn en VTI motor?

Forøvrig er det jo ørten måter å sammeligne slikt på, og man har det med å velge det som passer sin favoritt best. Min påstand er vel at ingen 4 sylindret umodifisert BMW vil kjøre fra nevnte Prelude på bane f.eks. Jeg er riktignok ingen ekspert på BMW så det kan være de en gang har laget noe skikkelig gromt som jeg ikke vet om. Men så langt jeg vet så har alle gromme BMW'er minst 6 sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en Prelude? Hvis ikke kan du jo leve lykkelig i uvitenhet :wink:

Det har eg. Det var ein 2.0 l 1988 mod (vist eg ikkje hoksa feil), som var ombygd til V-teck motor.. Den gjekk bra, og hang bra på vegen. Men det var liksom kjøyregleden for min del som mangla. Bråkte også ein del inni cupen. Følte meg liksom ikkje heilt heime.

Men for all del, det er ikkje alle BMWer eg føler meg heime i heller! Men eg lika generelt betre Tyske biler forann Japanske.

Den einaste Japanske bilen eg kunne tenkt meg, er Nissan Skyline :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...