Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei, det er ikke skiftet stempelringer og lagere. Men alle pakninger og tetninger i blokka untatt simringen i bakkant på veiva er skifta.

Har også hona sylindrene

Ikke for å ødelegge salgstråden, bare lurer.

Hvorfor hone sylindere og sett i samme stempelringer igjen ?? Trodde lissom de var ganske tillpassa de gamle ripene ??

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nei, det er ikke skiftet stempelringer og lagere. Men alle pakninger og tetninger i blokka untatt simringen i bakkant på veiva er skifta.

Har også hona sylindrene

Ikke for å ødelegge salgstråden, bare lurer.

Hvorfor hone sylindere og sett i samme stempelringer igjen ?? Trodde lissom de var ganske tillpassa de gamle ripene ??

Man skal alltid hone sylindra når stemplene har vært ute, uansett om det er nye eller gamle ringer

Skrevet

Hvorfor det ?? Får jo bort glassinga på sylinderveggene, men det kan vel ikke gjøre ting noe bedre av å hone når dem gamle ringene brukes.

Skrevet

Grunnen til honing er for at ringene skal slite seg fort til og det blir tett,så jeg fatter heller ikke hvorfor ikke nye ringer har blitt brukt så lenge det skulle bli turbo motor av det til slutt,men bedre å hone enn ikke så lenge han ikke har kontroll på hvor de gamle ringene satt.

Skrevet

Kjøpte ikke nye siden jeg hadde så lite penger da, så prøvde å ikke gjøre det så veldig dyrt. Den som kjøper motoren kan jo bare skifte stempelringer, veiv og rådelager da, så er det ikke noe å tenke på :)

Forrige eier sa motoren var overhalt for noen tusen kilometer siden, vet ikke hvor sant det er men. Sitter visstnok trimkam i den også, det tror jeg stemmer for tomgangen er litt rufsette og plutselig våkner den når turtallet øker.

Skrevet
Kjøpte ikke nye siden jeg hadde så lite penger da, så prøvde å ikke gjøre det så veldig dyrt. Den som kjøper motoren kan jo bare skifte stempelringer, veiv og rådelager da, så er det ikke noe å tenke på :)

Forrige eier sa motoren var overhalt for noen tusen kilometer siden, vet ikke hvor sant det er men. Sitter visstnok trimkam i den også, det tror jeg stemmer for tomgangen er litt rufsette og plutselig våkner den når turtallet øker.

Og trimkam til sug er ikke akkurat anbefalt på turbo..

Regner med du har planet toppen og slipt setene samt sjekket styringene også eller?

Toppen er 70% av en motor,og er som regel den som er verdt pengene å få på stell.

Skrevet

Og trimkam til sug er ikke akkurat anbefalt på turbo..

Regner med du har planet toppen og slipt setene samt sjekket styringene også eller?

Toppen er 70% av en motor,og er som regel den som er verdt pengene å få på stell.

Det er jeg fullstendig klar over, men jeg bare nevnte det. En orginal kam til en M10 er ikke akkurat noe man blakker seg for å få fatt på heller.

Og jeg vet også at det er toppen som er viktig, og nei, den er ikke plana(trenger jo ikke det når det ikke var noe galt med den før jeg skrudde den av), ikke fått slipt setene og styringene er ikke sjekka. Ingen blårøyk fra den når jeg kjørte med den btw

Skrevet

Hei,

Tror du denne motoren ville passet i en 318I 83 mod?

At alt vil passe der det skal?

Etter det jeg fant ut er det en M4 motor:P

kan legge ved noen bilder..

090720060025pi.th.jpg

090720060041qh.th.jpg

bil0us.th.jpg

Skrevet

Det der er en M10 motor, akkurat som min! 83 modellene har forgasser orginalt, men det ser jo ut som din er ombygd til innsprut! Da skal alt passe rett nedi, så vidt jeg vet! :)

Skrevet

etter det jeg har hørt må toppen planes uansett vis den er demontert fra blokka..

hvorfor vet jeg ikke,det kan vel guruene svare på...??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...