Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnene til det er at de fleste bare river toppen av når en skal demontere.

Hva tror du skjer når de to siste boltene henger igjen med 70nm og resten er av?

Jo toppen blir ørlite grann skjev.. og når den i tilleg har blitt varmet opp 2000 ganger og kjølet ned igjen og så river den av er den heller ikke helt rett.

Man kan begrense det med å ta den av som man skrur den på,men man må som regel plane uansett.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vet det er en viss fare for at den blir skjev når man løsner bolter, men jeg løsna de i rekkefølgen man drar til i, og tar sjangsen på at det gikk bra. Er den skjev er det ikke store jobben å ta den av igjen å få plana den heller da :)

Skrevet
Det er jo en 318i,så ombygd er heller tvilsomt...

Er en orginal 318I ja..

Så alt vil passe i den? hadde jo vært gøy med litt ekstra hester :twisted:

Skrevet
Vet det er en viss fare for at den blir skjev når man løsner bolter, men jeg løsna de i rekkefølgen man drar til i, og tar sjangsen på at det gikk bra. Er den skjev er det ikke store jobben å ta den av igjen å få plana den heller da :)

Så i bunn og grunn er dette en motor som må demonteres igjen for å bytte stort sett alt og man får med 2 slitne turboer som muligens kan bli en hel og ett halv ferdig manifold.

Med skjærekant pakning og dekomp stempler?

Hva målte du kompen til?

Skrevet

samme tenkte jeg å,tror folk er litt godtroende om de mener di kan bare hive oppi motoren og tute og kjøre..

dette virker som et uferdig prosjekt,men for all del er det ivertfall en god begynnelse....prisen er det heller ingenting å si på etter min mening..

• 2 weeks later...
Skrevet

Så i bunn og grunn er dette en motor som må demonteres igjen for å bytte stort sett alt og man får med 2 slitne turboer som muligens kan bli en hel og ett halv ferdig manifold.

Med skjærekant pakning og dekomp stempler?

Hva målte du kompen til?

Hva faen er det som er gæli med manifolden?

Tror du jeg hadde solgt den for 7000,- hvis den var ferdig overhalt og den var ferdig mappa med 250hk? Hvor dum går det ann å bli... :roll:

De to turboene følger med fordi jeg ikke trenger de selv, og dersom et par eksoshus og et kompressorhus kan være til nytte noen gang for neste eier av motoren så er det kjempe flott, synes nå jeg!

Hvis du ikke skal kjøpe motor, så kan du vel holde deg unna tråden.

PS: du er ikke særlig stødig i Norsk, lær deg det før du skriver på forumet, så det blir mer forstålig det du skriver.

Kompen er ikke målt, men Jarle Skoftedalen her på forumet, har kjørt 1 bar uten problemer i tre sesonger var det vel, med samme setup

Skrevet
Det er jo en 318i,så ombygd er heller tvilsomt...

Er en orginal 318I ja..

Så alt vil passe i den? hadde jo vært gøy med litt ekstra hester :twisted:

Ja, etter det jeg vet skal alt være bolt-on da ja :D

Skrevet

De to turboene følger med fordi jeg ikke trenger de selv, og dersom et par eksoshus og et kompressorhus kan være til nytte noen gang for neste eier av motoren så er det kjempe flott, synes nå jeg!

Hæ?

Så de følger ikke med fordi du faktisk selger en turbo motor altså??

Altså en turbomotor UTEN turbo...

PS: du er ikke særlig stødig i Norsk, lær deg det før du skriver på forumet, så det blir mer forstålig det du skriver.

Du må nesten forklare hva du ikke forsto så skal du få det inn med sørlandskuffa.

Kompen er ikke målt, men Jarle Skoftedalen her på forumet, har kjørt 1 bar uten problemer i tre sesonger var det vel, med samme setup

Tviler på han kjørte med to halve turboer og dårlige pakninger ;)

Skrevet

Hæ?

Så de følger ikke med fordi du faktisk selger en turbo motor altså??

Altså en turbomotor UTEN turbo...

Du må nesten forklare hva du ikke forsto så skal du få det inn med sørlandskuffa.

Tviler på han kjørte med to halve turboer og dårlige pakninger ;)

Haha, svarte ikke på hva som var galt med manifolden nei, tulling.

Turbodelene kan skrus ihop og brukes, men det er litt sletent så jeg ville kjøpt en annen.

Og hvilke pakninger er dårlige?

Skrevet

Sorry,mulig det virket som jeg er "ute" etter deg.

Men det er jeg på ingen måte.

Du hogg bare så voldsomt til når jeg sa hva motoren egentlig er.

Beklager.

Skrevet
Sorry,mulig det virket som jeg er "ute" etter deg.

Men det er jeg på ingen måte.

Du hogg bare så voldsomt til når jeg sa hva motoren egentlig er.

Beklager.

Bullshit. Du drar inn negative ting som ikke engang er negative, det vil ikke jeg kalle å fortelle hva motoren egentlig er.

Gå å plag noen andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...