Gå til innhold

Inndeling av forum

Runegro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle glade BMW eiere.

Som ganske ny på denne siten vil jeg si at det er MYE bra. Men, det er alltids et men, kunne det være en tanke å eksemplevis dele opp forumene på (eks teknisk) i biltype? Det er jo ikke få innlegg og det kan liggge mange gullkorn begravet i tidligere spørsmål. Kan en eksempelvis dele inn i 1, 3, 5,6,7 serie osv.? Eller i modelltype? Fullstendig klar over at det går ann å søke, men det er kanskje lettere å holde track på sin egen bil på denne måten.

Skjønner at dette er en beslutning som må taes av Webmaster, men jeg kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele opp i modeller har vært fullstendig nedstemt tidligere, både her og på andre forumer, og jeg misliker det sterkt selv også. Motorer og mye ellers er felles for f.eks. både 3-serie og 5-serie, så plutselig sitter man der og graver i 5-serieforumet mens svaret ligger klart i 3-seriedelen.. eller kanskje den personen som ikke lenger gidder å lese 5-serieforumet faktisk allikevel vet svaret på det du spør om, men kun henger i 3-seriedelen..

Personlig har jeg hele tiden jobbet for så få kategorier som mulig, for jeg ser virkelig ikke poenget i å dele det så mye opp. Man blir ikke sittende å surfe bakover i tid i titusener av innlegg uansett. Det blir å søke eller spørre på ny, så er det nok noen som vet om det har vært oppe før og kan geleide deg i riktig retning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele opp i modeller har vært fullstendig nedstemt tidligere, både her og på andre forumer, og jeg misliker det sterkt selv også. Motorer og mye ellers er felles for f.eks. både 3-serie og 5-serie, så plutselig sitter man der og graver i 5-serieforumet mens svaret ligger klart i 3-seriedelen.. eller kanskje den personen som ikke lenger gidder å lese 5-serieforumet faktisk allikevel vet svaret på det du spør om, men kun henger i 3-seriedelen..

Personlig har jeg hele tiden jobbet for så få kategorier som mulig, for jeg ser virkelig ikke poenget i å dele det så mye opp. Man blir ikke sittende å surfe bakover i tid i titusener av innlegg uansett. Det blir å søke eller spørre på ny, så er det nok noen som vet om det har vært oppe før og kan geleide deg i riktig retning. :)

:applause::applause: Akkurat hva jeg mente, men jeg klarte ikke formulere det så bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tema som er oppe med gjevne mellomrom.

Tror tanken her er at om man har alt i en stor gruppe, vil det ikke bli en "e30-gjeng" en "e46 gjeng" osv, men alle er en stor lykkelig familie, som kan lære hverandre ting, og også skape interesse rundt de andre modellene enn akkurat den en har selv. :)

Det er heller ikke så mange aktive brukere at det ikke går å følge med på hva som skjer. (Om man er inne så ofte som mange av oss her er om dagen da...) :shock:

edit: plutselig en del svar som sa ca samme som meg ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit folkens, jeg putter inn årene og legger meg flat for de herrer med de høyer titler. Men, det var jo bare en tanke fra en stakkars menig.

Sånn var det når jeg avtjente verneplikten også, men jeg likte det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var mange med gull på skulderen som kommenterte her ja ;)

Men ja, alt som blir sagt her er jo virkelig til å bare sitte og nikke av. Er jo rimelig sant når flere motorer går over flere serier osv. :)

Velkommen til forumet også, Runegro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit folkens, jeg putter inn årene og legger meg flat for de herrer med de høyer titler. Men, det var jo bare en tanke fra en stakkars menig.

Du får verve deg så stiger du sikkert raskt i gradene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Vi er selvfølgelig åpne for forslag, men det meste av slike ting er gjennomtenkt både en og ti ganger før. Ting her inne er stort sett som de er av en grunn. Det meste kan jeg argumentere rimelig godt for, men å blidgjøre alle 3688 registrerte brukere er rett og slett umulig.

Du foreslår å dele på serie, altså f.eks. 3-serie, 5-serie, osv. Hva har en E12 5-serie (eller en E28/E34 for den saks skyld) til felles med en E60/E61 5-serie? Så godt som ingenting.. og der har med andre ord en E90 3-serie mye mer til felles med E60/E61en. F.eks. en del felles motorer og en god del felles teknikk. Så da er en slik oppdeling rimelig poengløs. Hva er da alternativet?

Jo, da kan man begynne å dele opp i karosserityper, og sitter igjen med 30 kategorier som ingen gidder å bla gjennom. Lite hensiktsmessig synes jeg, og jeg liker derfor bedre oppdelingen vi har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre grunnlegende måter å fatte beslutninger på:

1. Den viteskapelige ; Alle fakta skal på bordet og veies nøye. Det er den vi håper at våre leger tar.

2. Den Heuristiske (tommelfinger); vi fatter beslutninger på bakgrunn av tidligere erfaringer.

3. Den Intuitiv/kreatrive; Vi fatter nye beslutninger for å komme fremover.

OK, jeg gidder ikke verve meg, er for gammel, jeg gidder ikke å vente på et svar fra forskere, jeg har lite erfaring fra dette forumet, og da gjenstår bare mine intuitive tanker.

Nå har jeg blitt belært med kunskap, ok. Er det da metode 2 som skal råde?

Askeladen sa til trollet (Askeladden kappåt med trollet) Kutt hull på magen din, sånn som meg. Trollet så gjorde, og vi vet alle hvordan det gikk.

Askeladen var i en trengt situasjon (ikke som jeg er), men han løste problemet.

Han var kreativ og vant, var det en dame eller noe sånt?

Kort fortalt, så er jeg ikke enig i at heurestikker skal råde i all overskuelig fremtid.

Dersom noen har problemer med metaforen, så bare si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...