Gå til innhold

Hør! Kvernaktig lyd som følger turtall i E39. Dynamo? Servo?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Servoen fungerer 100% som den ska, men det er denne lyden da.. Kan det ha noe med feil/dårlig olje å gjøre? Kan lyden fjernes/dempes med en annen type olje.. Er den ømfintlig på at riktig oljetype brukes?

Har fylt på vanlig Dextron II Automatolje på den...

Ser at du skriver at du har lokalisert lyden til servopumpa, men jeg hadde en slik type lyd fra klimakompressoren.

Denne lyden forsvant når jeg fikk igang vifta til klimaanlegget igjen..

Har du fått igang denne vifta? Tror kompressoren må jobbe under høyere trykk når den vifta ikke går.. Min ble stille etterpå iallfall..

Ja min vifte går ikke og når det er varmt og bilen står på tomgang så hører jeg klimapumpa bråker mer, men det er ikke sånn type bråk klimapumpa lager. Den kvernelyden er der HELE tiden når motoren går... Lyttet litt på dynamoen med skrujern nå og ja det kan også muligens være den! Men den lader jo og fungerer som den skal da... Kan jeg spraye WD-40 eller noe nedi "børstene" på den så den blir stillle kanskje?

I går tok jeg av multireima og starta den opp.. Ahh så stille og deilig motoren gikk da :) fikk ihvertfall bekreftet at det er noe den multireima driver som bråker.. :)

Det står "ATF OIL ONLY" på lokket

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tenkte at noen kunne komme med noen tips når jeg har gjort et opptak av lyden.. Er kjekt om det kan være en gjør det selv-ting da og slippe å dra den til verksted for dette... er ikke akkurat gratis det.. :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Den der høres ikke helt god ut. Jeg ville tatt av viftereima/multireima og kjent etter slakk og treghet (evt lagerlyder på strammehjul og løpehjul). Siden det blir borte når du tar av reima, så er det jo ikke så mange muligheter. Men den lyden der var høy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...