Christopher Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Har lest på forumet at mange lurer på om det går ann og kjøre bilen med diesel istedenfor olje i noen sekunder for å rense opp! I dag gjør jeg dette for å glede alle undrerer! Stikker nå opp på jobb og bytter Ryker bilen kommer det ingen update! Snx i kveld! Ønsk meg lykke til er nervøs som pokker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Break a leg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 går sikkert bra.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 det der går vel bra! men jeg ville kjørt på med en billigolje etter dieselrens å la den ta til seg eventuell igjenliggende drit... altså kjørt kanskje noen dager med den så byttet til den oljen som skal på! ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Kjør på!! Siden det er jeg som har kommet med dette så tar jeg ikke ansvar altså. Ikke sikkert det hjelper å bare fylle på tre liter heller. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Venter i spenning! Hvis det går til dondersn så kan vi prøve på M40'n min, for å se om det går bedre på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 om oss skal! men en ting kom ej til å tenke på... gammel olje skal jo avtappes med driftsvarm motor... vil det da vere en fordel å vente til motoren er kald før man starter den opp med deisel? mindre sjans for slitasje/friksjon da kanskje? selvom det bare er ett minutt det er snakk om. I tilfelle tar det langt tid å skifte olje gitt, om man skal vente på motoren blir kald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 Da var jeg ferdig! Kan si at jeg kjørte hjem , men alt gikk likevell ikke som planlagt Tapping gikk greit Påfyll med diesel gikk greit 2.5 - 3L Diesel i 45sec Motoren durte flott etterpå så dette er ikke farlig! Fant en olje lekasje på venstre side av motoren når du står foran bilen og ser ned! Hvor kan dette være? Knakk SELFØLGELIG bolten som står i oljetanken Knakk heldigvis langt ute så fikk skrudd inn igjen og er tett , men må vel på verksted med dette. Selv med dette var ikke dette nok faenskap! Merket også et pent hull i potta Men tråden var om Diesel i motoren og dette funka fett! Som dere ser på bildene (tatt med mobil) så er dieselen temmelig svart når den kommer ut! Lot det dryppe iallefall 30min! Jeg fikk ikke byttet filter for karen på bilrekvisita i byen handla feil! 300kr i olje som jeg snart på skifte igjen! jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Jajammensederja! da er d jo bare å hive seg på "bølgen" og fylle diesel da Får sikkert med seg en dels bajs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 å vente til motoren er kald før man starter den opp med deisel? E d meisel du meina? hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg skal bytte olje. meeen med min flaks så går det sikkert til helvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 bare ha i fri uten å røre noe 45sec kan sikkert ha lenger men liker ikke den risken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Du må da ikke kjøre rundt nå uten å bytte filter!! Forsvant noe av tikkinga? Det er jo det som er cluet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 hvordan gikk det med tikkinga? merkbar forskjell ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Tikktakk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå