Gå til innhold

Oljeskifte og rensing med diesel!! Ferdig resultat er klart


Christopher
 Share

Anbefalte innlegg

Potta mi gikk til helvette i dag så får ikke kjørt noe særlig før neste uke pga. ventetid :) Men en ting som forsvant var lugging fra første gir til andre gir og ut fra kryss!

Skal gjøre alt på nytt om en stund pga. at jeg fikk feil filter , men fikk riktig i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfyll med diesel gikk greit 2.5 - 3L Diesel i 45sec

Fylte du bare 2,5 - 3 liter diesel på oljetanken. Altså at du kjørte bilen med halvparten av den oljemengden som skal være eller er det noe jeg har gått glipp av her.. hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner ikke hva som egentlig var hensikten hans når han ikke sier en ting om tikkinga.

Poenget med å rense i diesel er jo å få vekk alle forkalkningene og åpne opp de tette oljekanalene som fort kommer i M40 motoren og også få renser løfterene så de ikke henger seg og tikker som de pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spesiellt på m40 motoren,den har det med å tette til oljekanaler og kokse til olja. Derav kraftig tikking.

Andre motorer ville jeg brukt "vanlig" olje rens på da de som regel ikke er så bedritne som m40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe og anbefale på en 6er ?

Nei du må absolutt ikke gjøre dette på 6eren,God olje holder denne motoren ren.Og ligg unna alle såkalte vidundermiddel med teflon etc som skal virke inn på friksjonen det er bare juks og bedrag.Tikking i motoren blir du ikke helt kvitt uten å overhale toppen,men å ruse motoren med ny olje hjelper litt hvis det er sot og ikke er slitasje vet jeg av egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har m43 og som sagt kan jeg ikke kjøre bilen pga. ødelagt bakpotte! Ny kommer til uka! Jeg merket det på luggingen fra 1 til 2gir og ut fra kryss , men dette er nevnt før! Har ikke det store tikke problemet men regner med at det er vekke når jeg kjører på fredag igjen! Håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...