Gå til innhold

Sentrallås problem


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå demontert dørsiden på venstre side bak for å fikse sentrallåsmotoren, men det har dukket opp problemer som er ute for min fatteevne til å skjønne.. ;)

Det som er problemet er at hvis jeg flytter over motoren på ei anna dør så virker den, men på den defekte siden virker den ikke. Spenningen ble målt og den fikk signal på alle ledningene (rundt 10V) både på låse posisjon og åpne posisjon (akkurat samme som de andre dørene). Problemet er at motoren rett og slett ikke vil åpne og lukke og jeg har nå prøvd tre forskjellige motorer som fungerer på de andre dørene.

Signalspenningen er tilnærmet lik på alle dørene.. Jeg har også sjekket kontakten og renset den med elektrorens men uten hell. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er..

Noen tips?

PS! Er det et vern som gjør at sentrallås systemet ikke kan åpnes mer enn X antall ganger før det slutter å virke en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har peiling? Har forhørt meg litt rundt og det er mange som mener at det kan være jordinga på sentralen som er dårlig. Mens andre sier at det kan være sentralen som er ødelagt. Hvor sitter denne sentralen og hva er sjansen for at den har ryki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg sjekke i dag. har ikke peiling på hvor denne sentralen sitter men jeg skal følge ledningene i dag og er jeg riktig heldig sitter den sånn ca. midt i dashbordet så alt må demonteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være passe tykk i hode om du ikke skjønner at man må trykke på knappen for at låsen skal virke. Til å være general major er du jommen meg litt av en raring... du har peiling for'n si...

Førsteintrykket er viktig veit du og jeg tipper at de fleste her syntes dette var et informativt og saklig innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sentralen ligger opp under panelet på førersiden under rattet.

Den har også en kvikksølv-bryter som føler på stillingen til bilen, så husk at hovedenheten må stå montert riktig vei hvis du tar den ut. Jeg monterte opp sentrallås på min e23 og la opp det eletriske selv med styringsenhet, og hadde ikke slike problemer. Det er i alle fall 3 foskjellige motorer til låsene avhengig av hvor de sitter, førerdør, bakdør og kuffert. Disse kan nødvendigvis ikke byttes om på plasseringer. Så tester du med en annen så sørg for at det er samme nummer.

Ellers hadde jeg litt kontaktproblemer i dørstolpen, der ligger det en kobling fra bakdøren til ledningsnettet videre.

Lykke til

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey dette høres jo bra ut..

Men jeg fant en sentral som satt bak høytaleren i fotbrønnen på førersiden. Denne sto det "zentralenheit" på, så jeg var overbevist at det var denne? Står jo at det er der den sitter på http://www.e38.org/e23/e23_84_etm.pdf.

I tillegg måler jeg ikke noe signal ut i fra denne sentralen når jeg prøver sentrallåsen..

Det er sikkert forskjell på E23 før -83 og etter er det ikke?

Jeg fant også en svart avlang boks under panelet på førersiden men denne hører jeg slår inn og gir strøm ut når jeg låser dørene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Har nå funnet og byttet sentralen så nå virker det igjen. Viste seg at to kretser på printkortet hadde brent opp.

Men har fortsatt det samme problemet med bakdøra. Jeg måler spenning og spenningsforskjeller når døren går opp og igjen men får ikke motoren til å gå. Den er funksjonstestet på en annen dør så den virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...