Gå til innhold

E36 M3 TURBO VURDERES SOLGT!


Iver
 Share

Anbefalte innlegg

heter spoilern som står på bilen..

rått prosjekt :D

har ikke noe filmer av den i aksjon.. evt side tall da jeg ikke har blad igjennom hele topicen

Vet ikke hva spoilern heter. Har en kjedelig film til deg, he he.

0,5bar ladetrykk, feit bensinblanding, innkjøringsgassing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei den så egentlig grei ut, men ville ha den på sjekk/polering uansett. Har målt den til 2/100mm i avvik. De gutta på firmaet klarte ikke å finne noe data på toleranser heller, så driver å leiter litt sjøl.

Mener å ha lest at 2/100mm skal gå fint. men hadde vært jævla bra om noen hadde noe eksakte toleranser. Kommer uansett til å kjøre med de tynneste ramlagrene og rådelagrene for mest klaring.

Jævla surt med en uke fri no da. Men uten veiv og lager så blir det ingen ferdig bunndel :evil:

Noe framgang i garasjen hos deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh nei den skjold bygda di kan vel mere refereres til plassen folket forlot og forsvaret tok over.. :P kaldt der oppe nu? husker vi var innom der den gangen jeg var på stasjonert på bardu.. brrrr fryser på bjella enda..

hehe i garasjen med meg er det blitt helt tomt gitt.. kun motoren til dirtydicky som henger i stativet og venter på et karosseri så jeg får prøvd den.. den 3liter jeg egentli skulle ha turbo på.. men dirty hadde så lyst på den og jeg hadde lyst og bygge versting når jeg først begynnte..

Så nå er smidde stempel handlet.. 8.8 i komp med orginal tykkelse på pakning.. ppm råder fra edge performance.. og gutta på autotrim står spennt klar og venter på å få motoren når jeg får igjen bilen min fra noen kompiser som sveiser bur for meg.. og kutter vekk reserve hjuls brønnen og litt slik møkk.. :P var en garret gt35r82 med 1.06 eksos hus på meg.. regner med kjapp spool og hele veien ut forhåpentli.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh nei den skjold bygda di kan vel mere refereres til plassen folket forlot og forsvaret tok over.. :P kaldt der oppe nu? husker vi var innom der den gangen jeg var på stasjonert på bardu.. brrrr fryser på bjella enda..

hehe i garasjen med meg er det blitt helt tomt gitt.. kun motoren til dirtydicky som henger i stativet og venter på et karosseri så jeg får prøvd den.. den 3liter jeg egentli skulle ha turbo på.. men dirty hadde så lyst på den og jeg hadde lyst og bygge versting når jeg først begynnte..

Så nå er smidde stempel handlet.. 8.8 i komp med orginal tykkelse på pakning.. ppm råder fra edge performance.. og gutta på autotrim står spennt klar og venter på å få motoren når jeg får igjen bilen min fra noen kompiser som sveiser bur for meg.. og kutter vekk reserve hjuls brønnen og litt slik møkk.. :P var en garret gt35r82 med 1.06 eksos hus på meg.. regner med kjapp spool og hele veien ut forhåpentli.. :)

Ja mye forsvar her oppe så gutta ska lære seg å fryse på Mg vakt og h a det jævlig på "bæsj and carry", he he.

10-12 minus har det vært i det siste, men spør meg i januar he he.

Mange baller i lufta skjønne e, bra det. Du blir ikkje å angre på den innmaten der, kommer til å gi deg mange fine drift. Du peile deg inn på rundt 700hk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm peiler egentli på 600.. dem sier at 450 holder leeeeenge på drifting.. så moderer e til 500-600 så e jo det mer enn nok og kanskje holdbart til en viss grad? :)

Hehe bais and carry ble aldri brukt.. tok lastebilen og kjørte til nærmeste plass og drite.. om så det var i leiren.. :P Var fint og ha fenrik med gi faen holdning.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm peiler egentli på 600.. dem sier at 450 holder leeeeenge på drifting.. så moderer e til 500-600 så e jo det mer enn nok og kanskje holdbart til en viss grad? :)

Hehe bais and carry ble aldri brukt.. tok lastebilen og kjørte til nærmeste plass og drite.. om så det var i leiren.. :P Var fint og ha fenrik med gi faen holdning.. :)

Ja fan det blir vel 1 bar på meg og, har ett håp om at tenninga ska holde følge opp dit på 98okt. Kjøpt 0,8bar fjær t wastegaten via Ehrnst her på forumet (takk til han :) ) så vi ikkje ska få nå tull med chippen. Montere MS etterhvert og se om man får d til å funke med d.

Trur det er greit å ha litt mindre effekt ja, da må du ladde mere før svingen så tvinge du inn en kjørestil med høy fart.

Har noen slipp på d setet dessverre, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kom siste delene i dag. Bare å hive seg i skruinga.

Begynte med å vaske blokka og sette i nye ramlager. Setter i gulmerkte lager.

im000594rg0.jpg

Skrur fast ARP boltene i blokka

im000595ef3.jpg

Alle på plass og klart for å sette på overfallene

im000596hv5.jpg

Smører inn med ARP fett på boltene

im000598wc3.jpg

im000597qu2.jpg

Alle overfall på plass, klar for fastsetting

im000599nr4.jpg

im000601ut2.jpg

Fortsetter på råder og stempler. Bruker blå merkte lager i råden, og røde i overfallet

img0187bi9.jpg

img0173dc3.jpg

im000602oo5.jpg

im000604le0.jpg

Vips så var bunnen satt sammen

im000606ql8.jpg

im000607vd9.jpg

Må få sveiset bunnpanna i morgen, så er det bare å fortsette å sette sammen

Byttet fjæra i wastegaten. Skal være 0,8 bar grunntrykk med denne

im000608qr6.jpg

im000609wx0.jpg

im000610xk8.jpg

Foregår mye i garasjen for tida. Overhaling av BMW og Massey Ferguson i skjønn forening, he he.

im000605ha2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...