Stiansen motorsport Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Rått prosjekt Har du noen bilder av grenrøret ferdig? Hva heter turboen?
Mangel Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Har du funnet ut hva du skal gjøre med drivverk? Må vel kanskje forsterkes litt det også, eller skal du bare kjøre til det raser og så finne ut av det? Bremsene skal du vel oppgradere uansett?
Iver Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 Rått prosjekt Har du noen bilder av grenrøret ferdig? Hva heter turboen? Grenrøret er ikke ferdig ennå. Skal legge ut bilder når jeg får sveisa ferdig. Står ikke noe på turboen annet enn Garret og EC-1 samt A/R 0,70 luft og 0,90 eksos... Trur ikke jeg skal maxe den med det første, hehe...
Iver Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 Har du funnet ut hva du skal gjøre med drivverk? Må vel kanskje forsterkes litt det også, eller skal du bare kjøre til det raser og så finne ut av det? Bremsene skal du vel oppgradere uansett? Tror ikke det raser med det første. Kasse, diff, akslinger er solide på bilen originalt. Men det blir vel som du sier, raser det så er det bare å bygge sterkere. Bremser holder også lenge, men blir etterhvert å satse på ett komplett Brembo sett. Får se an økonomien
Mangel Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Hehe, ja, bremser kan være kjekt å ha. Men fy søren å dyrt det er!
Ole-Magne Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 hmmm... er over 1 mnd siden du har oppdatert Iver, er du på sommerferie? hehe.
JE Motorsport Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Dette ser lovende ut Venter i spenning på flere oppdateringer....
Christopher Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Så sluttet det her Gleder meg til å følge med videre! Drømme prosjekt for mange det her!
Webbie Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Spennende prosjekt dette her Handlet du stempler selv direkte fra JE, eller handlet du gjennom en forhandler her i Norge? Isåfall hvem? Er på jakt etter stempel til et prosjekt selv...
T P Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 Heisann, lurer litt på hvordan du får godkjent denne bilden med turbo siden det er en "katalysator"-bil som har ganske strenge avgasskrav. Hadde vært fint om du eller noen andre som leser dette, og kan ha info om hvordan godkjenne slike bygg vennligst legger inn et svar. Har et mindre turboprosjekt på gang selv og har STORE problemer med i fremtiden å kunne få godkjent dette. Svar helst på PM.
Iver Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Spennende prosjekt dette her Handlet du stempler selv direkte fra JE, eller handlet du gjennom en forhandler her i Norge? Isåfall hvem? Er på jakt etter stempel til et prosjekt selv... Sende mail til Steve på top-end performance i USA. Si hva du skal ha så hjelper han deg
Iver Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Ting har tatt litt tid. Men noe skruing har det blitt. Noen oppdateringer: Endelig kom lagerene mine, leverandør hadde ikke til alle 6 råder.venting på ett rest parti som kom fra Tyskland Nippel til olje inn på turboen. Er ofte disse jævla småtingene som man må rundt omkring å lete etter som bremser opp. Nye Ramlager Filter Filter og turbo. Må se an plassering av dette. Prøve å få det plassert en plass med god flow og kald luft. Grenrøret har tatt fryktelig lang tid. Mye tilpassing og knoting for å få det slik jeg vil ha det. Har vel brukt ca 80 timer på grenrøret til nå, og er ennå ikke 100% ferdig. Har forsøkt å punkta sammen alt for så å montere, deretter tilpasse i bilen. Av og på, av og på hele tiden, man blir litt lei slik jobb. Etterhvert som resultatene kommer stiger motivasjonen Av igjen for å justere på litt vinkler/flow Begynner å få litt strekk på rørene, samt samla dem til 3 rør som skal inn på flensen mot turboen. Begynner å ligne litt på ett grenrør nå. Endelig på med tilpassing og siste finjustering av turboen Fant ut at det ble litt feil. Må tilpasse litt. Ser litt lekkert ut med snurra Håper på litt over 500hk, i første omgang Trangt om plassen Tilpasser wastegate.
Iver Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Forresten.... Trenger en M20 startmotor til svinghjulet??? Noen som har???
Ole-Magne Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 trur detta bli ufattelig bra Iver... Gleder meg til prøveturen allerede har hært om noen har startmotor til deg, men får ikke tak i brukt. Kan jo bestille ny hos oss på jobben da
Iver Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 trur detta bli ufattelig bra Iver... Gleder meg til prøveturen allerede har hært om noen har startmotor til deg, men får ikke tak i brukt. Kan jo bestille ny hos oss på jobben da Ja håpe det... Krible etter å begynne med bunn delen, må vurdere litt kor hen e skal plassere oljeretur. Ringe deg etter du har vært utenlands en tur, så hente e det e treng. Må innom jørn å cashe ut svinghjul og tilhørende bolter. Ny starter hadde vært saker ja. Koste vel flesk regne e med?? hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå