DaggEn Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Dette blir jo kanonbra!! Har samme motor selv med turbobygg på gang Hvor får man forresten tak i turbotrykksmålere i forskjellige design? Helst en som lyser rødt som resten inne i bilen?
Ole-Magne Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 rbare å ringe så ordner jeg litt bøker til deg... koste sikkert litt, men e jo greit å ha d på stell da
Gunnar Skrevet August 25, 2006 Skrevet August 25, 2006 Brukt startmotor til M20 burde da ikke være noe problem.. kryr jo av vraka M20er rundt om.
turboxs Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 jeg her et par ting jeg lurer litt på. hvor skal du ha luftfilteret og hvor skal du ha eksosrøret ut hen?????
Kristov Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 Skal ikke si noe sikkert, men tror du kommer til å få problemer med oljetettingene i turboen. Turboen skal stå så horisontalt som mulig. På bildene dine ser det i hvertfall ut som om den er vinklet veldig mye ned i forkant. Jeg mener å ha lest at turboen maksimalt skal fravike horisontalen med 15 grader.
Iver Skrevet August 30, 2006 Forfatter Skrevet August 30, 2006 jeg her et par ting jeg lurer litt på. hvor skal du ha luftfilteret og hvor skal du ha eksosrøret ut hen????? Filteret skal jeg bygge ned over intercooleren. Eksos skal ned ved girkassa og inn på framrøret. Iver
Iver Skrevet August 30, 2006 Forfatter Skrevet August 30, 2006 Skal ikke si noe sikkert, men tror du kommer til å få problemer med oljetettingene i turboen. Turboen skal stå så horisontalt som mulig. På bildene dine ser det i hvertfall ut som om den er vinklet veldig mye ned i forkant. Jeg mener å ha lest at turboen maksimalt skal fravike horisontalen med 15 grader. Tror ikke dette blir ett problem med denne turboen. Er ikke samme oljetrykk i en kulelager turbo som i en med ordinært lager, presset på lageret blir mindre. Sitter en olje restriktor på innløpet. Hvis det blir feil får man bygge om/justere og se på andre muligheter.
Iver Skrevet September 11, 2006 Forfatter Skrevet September 11, 2006 0,9 bars chipp er kommet i hus. Skal kjøre inn motoren med denne. Data sprut på tur. Megasquirt, fullsekvensielt med Coil on plugg. 4 bars MAP sensor, så nå gjelder det bare å tørre å lade Oppdateringer kommer i løpet av helga....
rt Skrevet September 12, 2006 Skrevet September 12, 2006 Hvor bestilte du Megasquirt fra? ca. pris på denne?
Iver Skrevet September 13, 2006 Forfatter Skrevet September 13, 2006 Hvor bestilte du Megasquirt fra? ca. pris på denne? Fra en som heter Anders her i norge. Har ikke nummeret her jeg sitter nå, men det kan du få senere. Kommer på ca 6000kr ferdig testet, med kabelharve og grunn map. Iver
Iver Skrevet September 30, 2006 Forfatter Skrevet September 30, 2006 Hvor bestilte du Megasquirt fra? ca. pris på denne? Fra en som heter Anders her i norge. Har ikke nummeret her jeg sitter nå, men det kan du få senere. Kommer på ca 6000kr ferdig testet, med kabelharve og grunn map. Iver Da er nummer til han som selger megasquirt klart. Han heter Anders og har tlf 93424582. Han er en særdeles hyggelig og hjelpsom kar med stor kunnskap på dette sprutet. Anbefaler alle som vurderer datasprut å høre med han først hva man kan få til. Han har bl.a mulighet til å bygge sprutet slik at du fremdeles kan bruke Vanos. Ellers går det trått med prosjektet for tida, tiden strekker ikke til, men i morgen blir det noe bygging. Vinteren kommer fort her oppe i nord nå, men satser hardt på å få noen prøveturer før hardeste vinteren setter inn. Siden sist har jeg gjenget og gjort klart for å sette oljeretur i blokka. En litt nervepirrende seanse, men gikk heldigvis fint. Har satt på stempelringer på alle stemplene Datasprutet mitt blir sendt på mandag Fikk tilsendt for lite ramlager til motoren, så det har tatt endel tid å få de siste lagerene på plass.
Iver Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2006 Noen oppdateringer. I gang med å sette på stempelringer på JE stemplene Stempel, råde, kryssbolt, og spirolocks monteres M20 svinghjul som skal dreies av og lettes ca 50% av vekta til ett originalt M3 svinghjul Fortsetter med å sette sammen bunndelen Oljepumpe på plass Strammer og kjede monteres Bunnpanne på plass Godt at det begynne å ligne litt motor igjen. Flere oppdateringer kommer etterhvert. Satser på å få satt på toppen og resten av pumper etc, i løpet av helga. Ellers så er det fremdeles en del å ta tak i til helga: Installere ny bensinpumpe, dreie av svinghjulet, montere clutch, montere oljeretur, sveise grenrøret helt ferdig, montere bredbåndslambda
stian329 Skrevet Oktober 10, 2006 Skrevet Oktober 10, 2006 Liker mye av det jeg ser, men det er litt hjerteskjærende å se at blokka ikke har blitt planslipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå