Gå til innhold

På tide med service?


dementiz
 Share

Anbefalte innlegg

Det er sikkert de grønne lysene som har gått over til og bli gule så røde... Dette er et målemeter for oljen... du bør skifte, men det er ikke sikkert at du har nullstillt måleren forrige gang du skiftet eller han som hadde den før deg...

men vær på den sikre siden, skift olje og selfølgelig oljefilter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 520i'n min er det bare en grønn strek igjen. nytter ikke og sjekke manualen etter som alt står på tysk. men hvis det betyr oljeskift, hvordan resetter jeg indikatoren? og noen ganger når jeg starter bilen og begynner og kjøre får jeg et høyt pip (eller klang :roll: ) som liksom skal varsle noe men hva? hender også at jeg får tre pip etter hverandre når jeg er ute og kjører. kan det han noe med serviceindikatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar. Jeg har ikke service-heftet på bilen, han jeg kjøpte bilen av hadde visst rotet bort det. Jeg får kanskje ta en tlf til ham å spørre hvilken service som ble gjort sist gang. Ellers så begynte motoren å tikke for 3 uker siden, noe som kanskje forteller at det er på tide å bytte olje og filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også blitt noe galt med temp.måler, vet ikke om dette kan ha noe med tikkingen å gjøre. Den oppfører seg rart; plutselig går den fra å være normal (midt på), til å synke på kald (helt til venstre) på 2 sek, og dette skjer mens bilen er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 520i'n min er det bare en grønn strek igjen. nytter ikke og sjekke manualen etter som alt står på tysk. men hvis det betyr oljeskift, hvordan resetter jeg indikatoren? og noen ganger når jeg starter bilen og begynner og kjøre får jeg et høyt pip (eller klang :roll: ) som liksom skal varsle noe men hva? hender også at jeg får tre pip etter hverandre når jeg er ute og kjører. kan det han noe med serviceindikatoren?

I min bil er det hvertall en pipelyd på 3 pip som varsler når det blir 3+ grader. Varsler at nå kan det bli glatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 520i'n min er det bare en grønn strek igjen. nytter ikke og sjekke manualen etter som alt står på tysk. men hvis det betyr oljeskift, hvordan resetter jeg indikatoren? og noen ganger når jeg starter bilen og begynner og kjøre får jeg et høyt pip (eller klang :roll: ) som liksom skal varsle noe men hva? hender også at jeg får tre pip etter hverandre når jeg er ute og kjører. kan det han noe med serviceindikatoren?

Ett høyt pip. eller klang betyr sikker bare at det er under 3 grader ute, mens tre pip etterhverandre kommer hver hele time. altså 12:00, 13:00 .. osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 520i'n min er det bare en grønn strek igjen. nytter ikke og sjekke manualen etter som alt står på tysk. men hvis det betyr oljeskift, hvordan resetter jeg indikatoren? og noen ganger når jeg starter bilen og begynner og kjøre får jeg et høyt pip (eller klang :roll: ) som liksom skal varsle noe men hva? hender også at jeg får tre pip etter hverandre når jeg er ute og kjører. kan det han noe med serviceindikatoren?

Ett høyt pip. eller klang betyr sikker bare at det er under 3 grader ute, mens tre pip etterhverandre kommer hver hele time. altså 12:00, 13:00 .. osv

det tre pipene kommer ikke hver time....bare en gang iblant...har ikke stilt klokken da ettersom alt står på tysk :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...