Marv Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 jeg må legge opp noen nye kabler i min bil, og lurer da på følgende. kabelen som ligger der i dag er 1,5mm2. så bør jeg da legge en kabel på 1,5mm2, eller går det greit å legge 3 kabler på 0,75mm2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 hvis du legger to 0,75 paralelt og disse er LIKE lange så går dette bra. da vil du få 3 mm2. Dette brukes på bygg også, hvis du feks trenger 480mm2 så legger man 2 240mm2 paralelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marv Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 den kabelen jeg har tenkt til å legge har 12 ledere på 0,75, og 6 av de skal brukes som de er. men i tilleg må det to kabler på 1,5 på samme sted, og vurdere da og bruke 2*3 av de ledige kablene og få de som erstatter til 1,5. men de må altså være like lange for at dette skal fungere? eller er det da bedre med 1 kabel med rett tverrnitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Skal ikkje vere noko stort problem å parallellkoble fleire ledningar. Men som bimmerman seier må du passe på at dei er like lange. Ellers vil den kortaste føre det meste av straum, sidan resistansen der er mindre enn i den lengste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marv Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 InnleggSkrevet: Fre Jun 02, 2006 19:52 Tittel: Skal ikkje vere noko stort problem å parallellkoble fleire ledningar. Men som bimmerman seier må du passe på at dei er like lange. Ellers vil den kortaste føre det meste av straum, sidan resistansen der er mindre enn i den lengste. flott nei det skal nok ikke bli noe problem det, siden de er i en og samme kable. er jo bare og la være og klippe i de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå