Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 89 mod 520IA jeg pusser opp, og nå har jeg fått tak i en 87 mod 535 motor som er gått lite (kompl med styring og ledningsnett).

Noen som kan hjelpe meg på vei med opplysninger om hva jeg bør gjøre for å få dette ned i bila og få det til å holde?

Tenkte å montere større bremser, sette på bedre understell osv

Takknemlig for hjelp!!!

Skrevet
Har en 89 mod 520IA jeg pusser opp, og nå har jeg fått tak i en 87 mod 535 motor som er gått lite (kompl med styring og ledningsnett).

Noen som kan hjelpe meg på vei med opplysninger om hva jeg bør gjøre for å få dette ned i bila og få det til å holde?

Tenkte å montere større bremser, sette på bedre understell osv

Takknemlig for hjelp!!!

Du vil sannsynligvis slite veldig med godkjenninga av dette prosjektet. For det er en hovedregel som i enkle trekk låter sånn: Motor skal være like gammel eller nyere enn bil ved motorombygging. Sjekk dette med ditt lokale biltilsyn før du begynner med jobben.

Skrevet

Få tak i bremser fra E34 535 så skal det holde, må muligens bytte stabilisatorstag bake også. Ellers så er det i grunn ikke noe mer du behøver å forsterke. Med tanke på godkjenning tror jeg du sliter, selv jeg som hadde både bil og motor fra -88 fikk problemer... men snakk med BT så ordner det seg sikkert....

Skrevet

Tror ihvertfall du må forlenge mellomakslingen, og eksosanlegget passer neppe, det går vel ut i midten bak på E28'n..?

Det stemmer at du skal jobbe hardt for å få godkjent en motor som er eldre enn bilen. Du må jo også ha katalysator og hele pakka siden bilen din er '89..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...