Gå til innhold

87 535 motor i 89 520?


Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 89 mod 520IA jeg pusser opp, og nå har jeg fått tak i en 87 mod 535 motor som er gått lite (kompl med styring og ledningsnett).

Noen som kan hjelpe meg på vei med opplysninger om hva jeg bør gjøre for å få dette ned i bila og få det til å holde?

Tenkte å montere større bremser, sette på bedre understell osv

Takknemlig for hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 89 mod 520IA jeg pusser opp, og nå har jeg fått tak i en 87 mod 535 motor som er gått lite (kompl med styring og ledningsnett).

Noen som kan hjelpe meg på vei med opplysninger om hva jeg bør gjøre for å få dette ned i bila og få det til å holde?

Tenkte å montere større bremser, sette på bedre understell osv

Takknemlig for hjelp!!!

Du vil sannsynligvis slite veldig med godkjenninga av dette prosjektet. For det er en hovedregel som i enkle trekk låter sånn: Motor skal være like gammel eller nyere enn bil ved motorombygging. Sjekk dette med ditt lokale biltilsyn før du begynner med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i bremser fra E34 535 så skal det holde, må muligens bytte stabilisatorstag bake også. Ellers så er det i grunn ikke noe mer du behøver å forsterke. Med tanke på godkjenning tror jeg du sliter, selv jeg som hadde både bil og motor fra -88 fikk problemer... men snakk med BT så ordner det seg sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ihvertfall du må forlenge mellomakslingen, og eksosanlegget passer neppe, det går vel ut i midten bak på E28'n..?

Det stemmer at du skal jobbe hardt for å få godkjent en motor som er eldre enn bilen. Du må jo også ha katalysator og hele pakka siden bilen din er '89..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...