Gå til innhold

Handle på koed.dk, unngå moms??


Tommasso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg lurte på en ting angående å handle på koed.dk.

jeg leste en ting her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fo ... 5878485.92

Vill det si at hvis jeg sender varene til min onkel i sverige, så slipper jeg moms å tollavgifter på det jeg kjøper?

for hvis dette stemmer så kan jeg jo spare mye penger. for jeg skal til han i begynnelsen av juli, så da kan jeg bestille fra koed.dk nå.. så kan jeg ta med det jeg har kjøpt når jeg er hos han.

håper det er noen som kan dette?

-----

Tommasso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du enten handler i Danmark eller sender til Sverige, så vil det bli dansk mva på det du handler. Hvis det sendes til Norge (et land utenfor EU), så vil MVA bli trukket fra hos Koed.dk, og lagt på når varene kommer inn til Norge.

Poste restante støtter ikke koed.dk, fordi de bruker et privat fraktselskap med navn TNT. Sorry folkens. Dere får bare leve med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få d sendt til sverige.. da blir d en GO del billigere!

Har du testet? Tingen er jo at det må betales mva et eller annet sted. Dvs, enten når de blir kjøpt i Danmark, eller sendt til Sverige.

Hvis du ikke har opplevd å betale mva FRA koed.dk når du sender til Sverige, så tviler jeg sterkt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M_POWER E30:

Kan isåfall ikke sammenlikne med en annen butikk. Koed.dk har det slik at hvis man sender til Sverige, så blir det mva uansett.

Toll er noe helt annet enn mva. Og det er det selvsagt ikke på bildeler nei ;)

Den ENESTE måten jeg kan se man kan spare -noe- på fra koed.dk, er hvis man er på ferie i Danmark fra før av, så kan man kjøpe -direkte- i fra butikken til koed.dk osv. Da slipper man isåfall frakt, og annet tullball (gebyrer osv fra tollvesnet).

Det man da sparer, er frakten til Norge. Nothing more, nothing less.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten sum på ca 200kr i tollavgifter selv om det er bildeler. Det eneste du kan spare på ved å sende til Sverige, er om du kjøper av en privatperson innen et EU land og summen overstiger 200kr, da slipper du å betale momsen som Norge skal ha. Men så lenge du kjøper nytt hos KOED så må du nok betale momsen ja samme hvor du sender det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...