Gå til innhold

Bremsebånd + bremsetrommel! Hjelp?!


icc
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp plokka ut de gamle slitte bremsebånda og satt i nye.. Alt gikk som en lek helt til jeg ikke får bremsetrommelen utenpå de nye bremsebånda :shock:

Ja bremsebånda er presset så mye sammen som det går an og det går ikke.

Hva bør jeg gjør? Tror det hjelper å varme bremsetrommelen i håp om at den utvider seg? (her snakker vi gass flammer).

Eller bør jeg prøve å pusse/file ned bremsebånda litt? :?

Det går ikke å donke/presse trommelen på. Dessutn kan man vel skade bremsebånda også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg ville ha gjort i ein sånn situasjon, er å ta å file vekk litt av slipekanten heilt ytterst i trommelen. Deretter file ned endene på bremsebanda til dei står som ein / istaden for l, vist du skjønner? det kan hjelpe deg...

Å byrja å varme opp ein bremsetrommel er tidkrevande vist du ikkje har rette utstyret. Men vist det er siste utveg, ville eg ha gjort det ja...

Men som sagt, noko som ikkje vil inn. SKAL inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... trengte ikke å file ned, fikk til å sette på ene siden, gikk akkorat. Men nå som jeg har bytta bånda på den andre siden var jeg så dom å trykke på bremsa for å se hvordan det funka. Da kom jo seff bremsebånda så langt ut at det er ikke sjans å få på trommelen. Så nå må jeg vel på leting etter lufteskruen? og hvor er den?;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje hjulsylinderen er ødelagt. Det ene "stemplet" vil ikke gå tilbake... får nok plokke den fra hverandre å se. Sånn som det er nå står båndene alt for langt ut for at trommelen skal passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Alt har sin lykkelige slutt. Det var hjulsylinderen som var problemet. Det ene stemplet hadde kjørt seg fast. Klarte å få det slått ut, pussa litt på det og gjore litt rengjøring, smurte inn med bremse olje og fikk alt til å gå som en drøm. Eneste er at trommelen ble litt varm ved første kjøring, men tror bare det var håndbrekk vaieren som var for stram. Nå funker alt fint og jeg er lykkelig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...