Gå til innhold

Godkjenne 86 520i med 2.3l e30 motor. Hva må byttes?


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over en BMW 520i 86 modell. Denne er det blitt byttet motor på til en 2.3l BMW E30 motor. Den er ikke godkjent med den motoren, så jeg lurer på hva som trengs for å godkjenne den med den motoren? Eieren sier at den går rett gjennom eu-kontrollen med den motoren, fordi den er helt lik den originale, men kommer du i ei ulykke, så sliter du hvis du ikke har en bil med godkjent motor. Derfor jeg lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle M20 motorer er identiske utvendig for en non-BMW ekspert.

Skal vel isåfall stå et merke på topp/innsug.

Ja, vet de er identiske, men hvis du kommer i en ulykke da, og de finner ut at motoren ikke er godkjent, da sliter du. Hva trengs derfor å byttes for å få den godkjent med den motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 kom aldri så vidt jeg vet ut i 2,3 utgave, så det kan kanskje bli et problem. MEN på en annen side, E28 kom ut i 525 utgave, med 150 hk (samme som 323 motoren). Så hvis du bruker samme understell som den så kan du sikkert få den godkjent med det.

Send en søknad og forhør deg med BT.

Skal MYE til at de merker det er en 323 motor. Det var en her på forumet som hadde ettermontert turbo og krasjet, det ble ikke merket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ETT lite siffer på blokka som er forskjell,og da må du gjøre veldig rent for å se det.

Ikke tenk på det,bare kjør. Mye styr for ingenting.

Får se hva jeg gjør. Har ikke kjøpt bilen enda eller noe da så :) Skal se på den på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...