Anderslien Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 Jeg har kommet over en BMW 520i 86 modell. Denne er det blitt byttet motor på til en 2.3l BMW E30 motor. Den er ikke godkjent med den motoren, så jeg lurer på hva som trengs for å godkjenne den med den motoren? Eieren sier at den går rett gjennom eu-kontrollen med den motoren, fordi den er helt lik den originale, men kommer du i ei ulykke, så sliter du hvis du ikke har en bil med godkjent motor. Derfor jeg lurer...
oddis Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 Alle M20 motorer er identiske utvendig for en non-BMW ekspert. Skal vel isåfall stå et merke på topp/innsug.
Anderslien Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Skrevet Juni 3, 2006 Alle M20 motorer er identiske utvendig for en non-BMW ekspert.Skal vel isåfall stå et merke på topp/innsug. Ja, vet de er identiske, men hvis du kommer i en ulykke da, og de finner ut at motoren ikke er godkjent, da sliter du. Hva trengs derfor å byttes for å få den godkjent med den motoren?
Aama_Racing Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 eneste forskjellen er vel skiver bake. for 323'en min som jeg hadde var det bare det som var forskjellen fra 320'en min...
oddis Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 E28 kom aldri så vidt jeg vet ut i 2,3 utgave, så det kan kanskje bli et problem. MEN på en annen side, E28 kom ut i 525 utgave, med 150 hk (samme som 323 motoren). Så hvis du bruker samme understell som den så kan du sikkert få den godkjent med det. Send en søknad og forhør deg med BT. Skal MYE til at de merker det er en 323 motor. Det var en her på forumet som hadde ettermontert turbo og krasjet, det ble ikke merket!
Nino Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 detta går helt sekkert fint som smær.. både med eller uten godkjenning.. go for it
Anderslien Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Skrevet Juni 3, 2006 Så det er kanskje bare bremser som må byttes da for å få den godkjent?
propan Skrevet Juni 3, 2006 Skrevet Juni 3, 2006 Det er ETT lite siffer på blokka som er forskjell,og da må du gjøre veldig rent for å se det. Ikke tenk på det,bare kjør. Mye styr for ingenting.
Anderslien Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Skrevet Juni 3, 2006 Det er ETT lite siffer på blokka som er forskjell,og da må du gjøre veldig rent for å se det.Ikke tenk på det,bare kjør. Mye styr for ingenting. Får se hva jeg gjør. Har ikke kjøpt bilen enda eller noe da så Skal se på den på mandag.
Anderslien Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Skrevet Juni 3, 2006 Flasher sin regner jeg med ? Jepp, er det... Syntes om den a?
kvalaracing Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Det er fullt lovlig og gå opp med inntil 400cm3. uten og måtte godkjenne dette. mener jeg og huske fra en bok jeg leste der biltilsynets regler var listet opp på slutten.
R.E.H Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 hvis man skal bygge om fra trommel til skiver bake så må man jo kople til bremserør å slikt og.. hvordan er dette da? vanskelig? tenkte på dette selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå