Gå til innhold

Coolant level low i kjørecomputer


kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg for 2 alarmer i displayet på kjørecomputeren. Nr 1 Coolant level low, og nr 2 Tail light. All dette funker i "real time", så hvordan kan man få dette vekk. Blir gal av å trykke på check knappen, og den plingen som kommer når man stopper bilen.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve jeg også, men min kommer vær gang jeg stopper. Med mye eller lite vann. er det samme. Noen som vet hvor den sensoren befinner seg da???Slik at jeg kan finne den, å få den sjekket.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det ligger en how to do på en USA side for bimmere et sted der ute.

Var visstnok noen som har hatt samme problemet der.

Mener og huske at problemet var at den hang seg opp. Eller ned for og si det på den måten.

Prøv og "kakk" litt forsiktig på ekspangsjons tanke med for eksempel enden på en skralle.(gummikledd sådan)

Verdt et forsøk.

Mulig du kan klare og fiske tak i den med en ståltråd bit også.

Bare sånn for og heise den opp for og se om bryteren er i orden.

Siste forslag uten demontering er og holde bilen opp ned og riste noe grønnj*****. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat det samme problemet gje også, viste seg å være lekkasje ja. Og det med tail-light så kan det kanskje være skilt-lampa di? Om den går under samme?

Hadde E36 325 jeg også.

Men det kan også være ryggelyset ja. Var dårlig kontakt med meg en stund. Kom og gikk. Men fikk fiksett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat det samme problemet gje også, viste seg å være lekkasje ja

Nå sier han at alt funker in real time....

Hvilket innebærer at han har nok kjølevæske på bilen.

Men er den litt under low når du starter, så vill feilmeldinga være der helt til du stopper bilen igjen.

Min er også slik til tider.

Etterfylte en pitteliten skvett hver gang meldingen kom opp.

Men ble lei.

Får jeg meldingen nå, så starter jeg opp bilen, lar den gå et snaut minutt for så og stoppe den igjen. Nøkkelø må vries helt tilbake.

Så er det bare og fyre opp uten coolant driten plingene.

Dette har funket i et år uten at vannet har forsvunnet.

Litt temp på motoren min er nok til at vannet kryper høyt nok.

Virker som om den varsler litt vell tidlig igrun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gamle check systemet som er på bilen min lysere også hele tiden på kjølevann selv om det er helt fint. Mener det er det "dubbet" med sensor som ligger i kjølevannsbeholderen som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant feilen. Nivåbryteren er gått til helvete. Må ha ny, så jeg jumpet det på tilkoblings kontakten. Så slipper jeg å høre på alt pling plong lyden når jeg stopper bilen. Nå er det bare ryggelyset igjen. Noen som vet eksakt type det skal være på ryggelyspærene? Med tanke på watt styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...