Gå til innhold

Restaurering av 732I E23 1981


e330sa
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

Jeg er ny i dette forumet, men ser at det har dukket opp litt rundt e23 i det siste, så jeg ville gjerne bidra med mitt. Har over tid pusset opp en 81' modell 732i. Den har vært plukket helt ned og rustsveiset.

Litt om noe av det som er gjort.

Byttet noen m^2 med stål.

kanaler, innvendig/utvendige hjulbuer bak.

Skjermer.

Dører og annet fra nyere delebil.

Lagt opp mye ekstra eletrisk som bilen ikke hadde(soltak,vinduer,sentrallås,lyktespyler, setevarme++++)

Samboeren min sydde nytt taktrekk. Alt tre er pusset ned og oljet.

Skodd den med 225x45x17" og felger som passer bra for årstallet. (kan ikke har bling-bling på en bil fra '81) :-)

Lakkert bilen på nytt i orginal farge. Chrome side blink, frontfanger bygd om slik at seneste modellene fanger passer til tidlige smale grillen. (synes den er finest-får litt 600-serie følelse. Har klima liggende men ikke montert enda.

Starter i sommer med å komme meg på noen treff, registreres etter 1.juli pga. veiavgiften. Starter opp med oppussing av min e32- til denne har jeg blant annet skaffet crystal clear red/clear baklykter.

Alle bimmerheads, nyt de lyse sommernettene i bilene deres.

Mvh.

Steinar

cimg0066medium7fg.th.jpg

cimg0067medium8qd.th.jpg

cimg0069medium2go.th.jpg

cimg0070medium2ug.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser jo meget strøken ut! Bra flere restaurerer disse bilene og samtidig så får vi mer kunnskap hit.. Siden det virker som du har peiling på det elektriske så kan det hende du får noen PM'er av meg over ting jeg lurer på :)

Hvor kjøper du deler til disse bilene? Krommen på bilen din så meget strøken ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ventilasjonsgreiene så egentlig ganske høyglanspolerte ut uten at jeg skal si det sikkert.

www.wallothnesch.com mener jeg på skal ha noen smådeler. Men de har ikke så mye til E23. Ikke E12 heler for den saks skyld.

Det er helst 02 og E21 de har deler til. Og E3 og sånn :P

--

Fin bil! Så veldig gjennomført og bra ut! Eneste jeg ikke likte var sideblinklysa. Men det er jo din smak som teller, ikke min. :)

Du har ikke vurdert USA grill duda?

Har skrevet om det i prosjekttråden til Lien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler til bilen har kommet fra forskjellige steder. Noe brukt løst og i form av delebil. Handlet litt fra Koed og noe fra realcar, samt noe orginalt(dyrt). :(

Ventilasjonsdekslene strippet jeg for lakk og høyglanspolerte, samme har jeg gjort med øvre deksel på rattstammen. Ville ha litt ekstra krom på bilen, da det passer fint med fargen. :) Derfor sideblink i krom, men jeg var veldig i tvil, siden det ikke er klart glass i blink foran.

Mvh.

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Da har bilen vært igjennom EU-kontroll uten mangler-selvfølgelig :D

Hadde problemer med å få justert ned CO til akseptabelt niva, så må vel prøve å bytte LMM.

Vi har nylig hatt banetreff med klubben på Sørlandet, og jeg ble jo bare NØDT til å kjøre litt på bane. Med orginalt understell var det som å føre en sjark, det rulla godt i svingene :o

Bekreftelsen etter kjøringen var dermed at restaureringsjobben jeg hadde gjort funka, alt svarte til forventningene. Ikke oljeforbruk(ikke mer enn den skal), mista ikke bremsekraft osv.

Skal prøve å legge ut noen bilder / film hvis interesse.

Noen som vet hvordan/om jeg kan legge ut film

Hilsen

e330sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope

Har ikke lagt opp det, da jeg ikke har de delene, men har lagt opp mye annet exstra da min bil ikke hadde så mye utstyr i utgangspunktet.

Tillegg lagt opp (plukket fra delebil)

Sentrallås

El. vindu x4

El. soltak

El varme i dørhåndtak (tiner frosne låser)

El varme i seter

lyktespylere

oppvarmede spylerdyser

selvfølgelig alt med orginale brytere/betjening.

Cruisecontrol burde vel la seg gjøre. Sjekk koblingsskjema.

VIl vel tro at det består justeringskontrollen(motor) som justerer den exstra wire til gassen. Styringsmodul til cruise(ECU) og så skal den vel innom instrumentet for å holde instillt fart, samt hendel på rattet.

Det er jo denne konfigurasjonen som er på e32.

e330sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...