Gå til innhold

lakket toppdeksel

Share

Anbefalte innlegg

knødde meg endelig til å gjøre noe med det grusomme toppdekslet på motorn.

pussa godt over hele, lakket alt svart og pusset så bort lakken oppå rillene og bokstavene.

her er et før bilde:

toppdeksel_foer.jpg

og ferdig resultat:

toppdeksel_etter.jpg

brukte såkalt motorlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrapet forsiktig bort litt til å begynne med, brukte tapetknivblad.

og så var det bare å gå løs med grovt pussepapir og så litt finere pussepapir og et hav av tolmodighet ;)

fant ut det var lurt å maskere på utsiden av rillene når jeg pusset for å ikke komme borti det som ikke skulle pusses.

tenkte på å polere rillene men gadd ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er under det dekselet? Jeg har lyst til å gjøre noe i den duren. Liksom, må man ta ut olje og bensin os slikt før man skrur av? eller er det mer under der liksom? *føler meg litt grønn nå* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er under det dekselet?

CIMG2152.jpg

Jeg har lyst til å gjøre noe i den duren. Liksom, må man ta ut olje og bensin os slikt før man skrur av? eller er det mer under der liksom? *føler meg litt grønn nå* :)

Trenger ikke gjøre noe annet enn å ta av toppdekselet. Olja renner ned i bunnpanna når motoren ikke går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte du vel ikke akkurat på hva som var under dekselet, Gunnar. Hadde ikke skjønt hva det var bilde av jeg om jeg ikke vet hvordan ventiler og løftere ser ut.

Men heter det toppdeksel, eller heter det ventildeksel? det har jeg lurt på en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte du vel ikke akkurat på hva som var under dekselet, Gunnar. Hadde ikke skjønt hva det var bilde av jeg om jeg ikke vet hvordan ventiler og løftere ser ut.

Så da sier vel et bilde mer enn om jeg hadde sagt ventiler og løftere? ;) Siden han spør har han neppe veldig peil på hva det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...