Gå til innhold

Tip tronic til automatkasse på 528iA (96 model9


jholbo
 Share

Anbefalte innlegg

jepp.. Tiptronic er ikke så moro som man skulle tro.. er det noe slikt man er ute efter er vel en manuell kasse bedre...

uten å skulle si det for sikkert vil jeg tippe at det vil lønne seg å kjøpe en ny bil med tiptronic om man absolutt må ha det.

om det er sportslig gearing man skal ha holder det ofte å ha kassen i sportsprogram og ha en tung høyrefot så den ligger på turtall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns en ren automat kasse er døds kjedelig på en bil. Jeg bor i usa og her er det rødt lys og stopp skilt hele tiden. har automat nå, men skulle gjerne hatt manuell for det ass. savner å kjøre med manuell gir. hvis jeg en gang i fremtiden skal kjøpe bil med automat så blir det en med muligheten til å gire manuellt. syns bare å kunne skifte gir er morro enn at bilen selv gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en del gjennom Oslo i rushtida da jeg hadde mauellt gir,etter at jeg fikk automat er jeg mye mer avslappet,kan tilogmed lese avisa når trafikken kryper avgårde,jeg savner ikke giring ett sekund om noen år er nok manuell giring historie nå som trinnløs automat blir mer vanlig og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell gearing blir nok aldri historie... nå lages jo E60 M5 med manuell for USA fordi SMG'en er for lite manuell...

Steptronic er noe helt annet en manuell og i så måte ikke noe særlig velfungerende kompromis... tror alle her på forumet som har Steptronic vil innrømme at de ikke bruker det noe særlig..

nå vet jeg ikke hvordan det er med kassene i E39, men Automaten i E60 bremser på gearene så snart bakken blir litt bratt... og det uten at man må sette den i noe gear selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60 m5 med manuell gir??? tror amrikanerne liker den smg kassa jeg ass.. hehe.. var på bmw shappa i orlando på lørdag og der har de 78 stykker på vente liste for m5en, noen og 60 på m6 og 32 på den nye m3en som kommer og er først ventet her neste år.. Jeg har ikke sett en eneste e60 m5 med manuell gir her enda.. og han salgs mannen sa at de amrikanerne som kjøpte m-bilene elsket denne smg kassa, dog i m3en (e46) så valgte folk mye manuell fordi det var myyye billigere.. men her kjøper ikke folk pga farten, men fordi det er en m5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...