Gå til innhold

Hvordan få en skinnende bil?

gematu
 Share

Anbefalte innlegg

tull og tøys!!!!!!

Jeg jobber med polering, metoden som beskrives over her er "!overkill" pluss sliter lakken unødig.

For dere håndbonere uten maskin er det kun en ting å gjøre, kjøpe "Sonax flytende hardvoks" dette er den beste på markedet.

Jeg bruker selv autoglym sine produkter når jeg jobber med maskin, og da blir det bra, men gloss protectionene gir litt skjolder etterpå særlig på svarte og røde bile.

Skjoldene kan vaskes av med en svamp med kokvarmt vann.

Hvis du gnikker nok med sonaxen får du av skitt, tjære etc også.

However må bilen være gullende ren før du begynner, avfett og gnikk til du får av alt!!!

sånn, idiotsikkert og for "mannen i gata".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare spørre... er det noen her som har testet Zymöl sine produkter ?

De koster mer enn en pen E30 og det ser veldig proffft ut... tenkte på å gå til anskaffelse av noe, men vet egentlig ikke om jeg vil begi meg inn på noe som er så seriøst...

på co.uk siden har de en konkuranse hvor man kan sende inn bilder og beskrivelse av hvilke Zymöl-produkter man har brukt...

litt artig å se resultatene.. mange pene biler i alle fall :http://www.zdouk.com/competition.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull og tøys!!!!!!

Jeg jobber med polering, metoden som beskrives over her er "!overkill" pluss sliter lakken unødig.

sliter lakken unødig? vi snakker her om polering maks to ganger i året. hva annet enn polering sliter på lakken? ingenting. polering fjerner et ørtynt lag av klarlakken. rubbing eller "compound" derimot bør brukes med omhu da dette fjerner relativt mye klarlakk.

forøvrig vil den 2-stegs poleringen jeg beskrev ofte være nok første gang hele prosedyren gjennomføres. andre gangen (dvs. høsten) man utfører prosedyren vil man ha polert nok forrige gang, og man behøver kun å polere enten med en fin, fin abrasiv (slipende) polish eller en kjemisk (altså ikke abrasiv/slipende) for å tilføre lakken ny glans.

som jeg skreiv i innlegg mitt: denne prosedyren (steg 1-7) gjennomføres ca. 2 ganger i året, før og etter de periodene hvor mest lakkslitasje kan forventes: vinter og vår. i mellomtiden utføres såkalt vedlikehold. derfor er det ikke snakk om overkill..

i "huskelisten" jeg skrev har jeg tatt høyde for mange feil som nybegynnere begår, og som potensielt kan skade lakken. les hele innlegget.

Hvis du gnikker nok med sonaxen får du av skitt, tjære etc også.

hvis du "gnikker nok" så vil lakken ta mer skade av dette fordi du under "gnikkingen" sliper lakken med den eventuelle skitten, tjæren o.l. som sitter fast i lakken.

jeg tok forbehold mot at prosedyren jeg beskrev er både krevende og krever teknikk, som man bare får gjennom erfaring. nybegynnere bør, som jeg også skrev tidligere, være forsiktige og heller hoppe over eller spørre om hjelp til steg i prosedyren de synes virker vanskelig/skremmende.

til å jobbe med "polering" (hvem jobber bare med polering?) høres det ut som om du ikke helt vet hva du snakker om dessverre. dette er forøvrig ikke et forsøk på et personlig angrep.. til opplysning så jobber ikke jeg med bilpleie, det er kun noe jeg bedriver fordi jeg er bilentusiast :)

jeg må bare spørre... er det noen her som har testet Zymöl sine produkter ?

Zymol er veldig popluært i USA bl.a. og gir veldig gode resultater.

Hvor selges disse merkene? Burde nesten vært lagt ut som DIY denne..

mange av disse merkene er tyske, bl.a. Klasse, Menzerna og P21s. Poorboys World er amerikansk. www.detailedimage.com er en amerikansk nettbutikk jeg har vært veldig fornøyd med (husk at mva. kommer i tillegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...