cornelius Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 har hentet en ny motor til en e30, og før jeg skifter skal jeg overhale motoren osv. men, har hørt om enkelte som har bygd tørrsump på e30 pga at bunnapanna sitter så lavt.. er det noen vits i og gjøre det, evnt noen her som har gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Adri hørt om tørrsump på e30 med standard motor. Det er for motor som har over 500hk. Og da får en motor lavere pga en ikke får klumpen i bunnpanna. Dette er ikke billig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Det er satans dyrt, sjekk prisen på Moroso oljepumper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 En tørrsump pumpe kan du få for +-10.000,- Så trenger du slanger og koblinger (AN er gromt ), også en tank må du bygge/kjøpe til olja da. Så dette er ikke billig! Sendte mail til Dalbäck for en stund siden og spurte om pris på tørrsump til M20 motor tror jeg det var. De hadde ingen ferdige kit, men kunne bygge det. Bare pumpa kom på ca. 30.000,- pluss moms. Da måtte jeg le gitt, tjuveri det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2006 satan for noen priser hadde ikke trudd det skulle være så ille.. men da har man lært noe nytt i dag å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Oki! Hva er det som er så sykt stas med en tørrsumppumpe a? Leverer den så mye flow under høyt trykk at den må koste 4x en feit bensinpumpe? Noen som vet specen på en sånn pumpe (flow, trykk og sånn) Stian du driver jo med pumper og andre underverker mellom 7 og 4. Kan du ikke parallellkoble to bensinpumper som tørrsumppumpe Vips så har du sikkert nok flow og trykk.. Det blir vel litt jødemekk, ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Sett olje i en bensinpumpe og se hvordan den tar imot olje. Også kobler du på en hageslange som du får 20 stk til å stå på,sett så på en btr i enden og en måler og se hvor mye trykk som er i den slangen med to pumper.. Den klarer såvidt å trykke olja forbi 3 stk før de begyner å stalle tenker jeg. Det er "litt" konsistens forskjell på bensin og olje;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Bensinpumper liker nok også dårlig temperaturer >100 grader C. og der i området. Ojlepumper er solid bygde tannhjulspumper som tåler mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå