icc Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Hei hei! Har kjøpt en ganske så fin 320i e30. Nesten ingenting rust, fin i lakken, bare noen små avflassninger noen plasser. Men motoren har ikke godt mindre enn over 360 000. Noen forslag til hva jeg skal finne på med motor eller om jeg skal få den byttet? Den har en fæl ventil tikking hele tiden. Noen som vet hvor mange hk en slik bil er godkjent for? Bilen er helt original som den står. Gamling som har eid den meste parten av tiden fra 1986. Har lyst å få "pussa opp" motorn og få bilen trimma. Tenkte jeg kunne kjøpe meg et kamaksel sett med nye løftere og alt. Burde jeg kanskje kjøpe meg en trim kam? Eller bare en ny topp? Bytte motorn helt? Er åpen for alle forslag til hva jeg kan gjøre med den, men vil helst ikke at det skal bli så veldi dyrt.
icc Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Skrevet Juni 7, 2006 Her er noen bilder for de som er interessert: (Liten skade på lakken nede til høyre) Noen lette måter å fikse dette på?
Mpower20 Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Hvis du er veldig nevenyttig og liker å skru/kan skru så er det jo bare å nappe ut motoren og overhale hele greia. Bytte alt av tetninger og gamle pakninger. Stempelfjærer og få honet opp sylinderene. Koster nok noen lapper, så ville nok sikkert vært like greit (med tanke på at du vil trimme) oppgradere til M20B25 eller M20B27 og trimme disse. En del mer effekt å hente kontra 2literen. Med tanke på godkjenning må du nok MINST oppgradere til 325 understell. Alt etter hvor mye du vil trimme.
icc Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Skrevet Juni 7, 2006 hmm... Tenker dette blir et langsiktig prosjekt. Så kan starte med å gå over hele motoren, men tenker jeg skal fokusere på å få bort ventil tikking/pekking.
R.E.H Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 heijsann.. tror jeg har nummeret til en kar som skulle selge en 2.0 liter.. var gått 230000.. sjekk pm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå