oddis Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Det har seg sånn at jeg bestile meg en ny frontpotte til min M40 motor. Den som satt på hadde sprekt i flensen like ved overgangen til eksosmanifolden. Dette anlegget hadde lambadasone, med gjenget opp til lamda i røret orginalt. Det nye røret mitt har ikke gjenget opp... Hva søren skal jeg gjøre? Skal fikse bilde så fort jeg får muligheten. Pga av seriøse tidsproblemer vurderer jeg å kaste på det nye uten å kople til lambda. Hvordan vil dette fungere? Vil den gå i nødprogam?Bensinforbruk? Her har dere illustrasjonbilde av hvordan det gamle røret så ut: Dette var opprinnelig et katalysatoranlegg, men nå etter litt studerings så jeg at innmaten i kat. var borte. Så i prinsippet skal det ikke være forskjell. Som dere kan se så er det gjenget opp flens til lambda mellom de to røren helt foran. https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Dette er røret jeg nå har, uten gjenger. "Dummy kat" som det kalles. https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Hvordan er det å evt skaffe seg en universal biltema lambda og borre hull? Har liten erfaring med lambda. Og et annet alternativ må være å sveise det gamle i skjøten (Holdbarhet??) og sette det på igjen..? Mvh
krissa Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Det beste er vel å borre et hull og sveise på en mutter. Da kan du bare skru inn lambda, og den vil være enkel å bytte om det skulle bli nødvendig i fremtiden. -Krissa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå