oddis Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Det har seg sånn at jeg bestile meg en ny frontpotte til min M40 motor. Den som satt på hadde sprekt i flensen like ved overgangen til eksosmanifolden. Dette anlegget hadde lambadasone, med gjenget opp til lamda i røret orginalt. Det nye røret mitt har ikke gjenget opp... Hva søren skal jeg gjøre? Skal fikse bilde så fort jeg får muligheten. Pga av seriøse tidsproblemer vurderer jeg å kaste på det nye uten å kople til lambda. Hvordan vil dette fungere? Vil den gå i nødprogam?Bensinforbruk? Her har dere illustrasjonbilde av hvordan det gamle røret så ut: Dette var opprinnelig et katalysatoranlegg, men nå etter litt studerings så jeg at innmaten i kat. var borte. Så i prinsippet skal det ikke være forskjell. Som dere kan se så er det gjenget opp flens til lambda mellom de to røren helt foran. https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Dette er røret jeg nå har, uten gjenger. "Dummy kat" som det kalles. https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Hvordan er det å evt skaffe seg en universal biltema lambda og borre hull? Har liten erfaring med lambda. Og et annet alternativ må være å sveise det gamle i skjøten (Holdbarhet??) og sette det på igjen..? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 Bare å borre og gjenge i vei det! Ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krissa Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Det beste er vel å borre et hull og sveise på en mutter. Da kan du bare skru inn lambda, og den vil være enkel å bytte om det skulle bli nødvendig i fremtiden. -Krissa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå