E30 ex Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Skulle starte en M30B35 i dag, men får ikke oljetrykk(lampa slokker ikke) Motoren har stått tørr uten olje i noen mnd nå før startforsøket. Fyllte olje for et par dager siden og lot den gå på starteren en hel del før oppstart. Startet den en 3-4 ganger og lot den gå i ca 10-12 sekunders intervaller uten at jeg får trykk opp til trykkbryteren i toppen. Er der noen triks som evt å fylle filterhuset el lignende? Tar det tid å få opp trykk når allt har vært helt tørrt? Takknemlig for seriøse innspill.
Lien Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Sjekk at oljerøret på toppen ikke har tettet seg eller løsnet. Disse motorene er kjent for dette.
E30 ex Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Skrevet Juni 7, 2006 Tok av dette og blåste gjennom det i forbindelse med sjekk av ventilklaringer.
E30 ex Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Skrevet Juni 8, 2006 Har slått litt olje ned gjennom det røret i midten av oljefilterhuset, men er det noen som vet om det går an å fylle helt opp her. Eller vil all oljen bare sige ned i bunnpannen? Har slått på en ca 1/2l men det siger bare ned. Det går vel rett i oljepumpen ned dette "røret", eller tar jeg feil nå? Klarte ikke å få trykk på starteren nå heller.
Ballder Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 Jeg ville nok latt bilen få start jeg. Tar nok en god stund og bygge opp oljetrykket etter et filter/oljeskift bare ved og surre rundt med starteren.
Lien Skrevet Juni 8, 2006 Skrevet Juni 8, 2006 En kollega på jobben har nylig overhalt motoren på en Audi og den sto å tikka og gikk i 2-3 minutter før trykket endelig tok seg opp. Nå går den som bare det
E30 ex Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Skrevet Juni 8, 2006 Hvordan går det med lagrene i motoren når den står å går uten oljetrykk da? Jeg har ikke antydning til flow overhodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå