Gå til innhold

Reklamasjon på slitedeler som f.eks. dempere?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kunne se på reply'n bruker de vanlig Outlook, og det er kun i Outlook Express ol. "små" mailklienter man får beskjed om det (og har mulighet til å la være å sende). Vanlig Outlook har aldri gitt beskjed om noe sånt så lenge jeg har jobbet med slikt, men mulig det varierer på om man kjører mot POP eller Exchange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja du sier noe der. Har aldri lagt merke til det selv, og jeg har sikkert fått noen sånne mail gjennom jobben. (kjører både exchange og pop, same shit)

MEN uansett pop, exchange, exel, eord, outlook eller notepad. SVAR skal du nå få uansett. dette dreier seg jo tross alt om ryktet til firma og ikke minst dine penger. sikkert i underkant av 10k også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk jeg en hyggelig telefon fra Morten hos Schmiedmann, som også mente at dempere åpenbart skulle vare lenger enn dette. Jeg må bare få et verksted til å si hvilke dempere som har gåne tu pisus, så ordner det seg (antar egentlig at de bak er ok). Får håpe noen har tid før vi drar til USA/Canada.

Forøvrig hadde de vært og lest her også, så jeg får vel presisere at dette på ingen måte var noen tråd for å sverte Schmiedmann. Overskriften viser vel at det var en generell diskusjon rundt reklamasjon på slitedeler jeg var ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de hadde ordnet opp uansett, de sier selv at dempere skal vare lenger enn det.

MEN, nå er det faktisk noe uklart om det faktisk er demperne som er utslitt. Det kan se ut som det er fjærene som er synderen. Evt. begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder til siste avsnitt i forrige innlegg:

Venstre foran:

apsettvenstreforan7rb.jpg

Høyre foran:

apsetthoyreforan8bs.jpg

Høydesammenligning på de to bilene.. den svarte er senka 50, den hvite skal være 60.. men fjærene har jo seget helt sammen etter bare få måneder. Begge har 18", så hjulbue <-> felgkant burde være sammenlignbar:

cimg30873ic.jpg

Så ja, det er jo ikke rart jeg har hatt følelsen av at den har bunna ut i alle bittesmå dumper. Får tilsendt nye fjærer, så blir det jo spennende å se hvordan det ligger an med demperne etter slik behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kunne se på reply'n bruker de vanlig Outlook, og det er kun i Outlook Express ol. "små" mailklienter man får beskjed om det (og har mulighet til å la være å sende). Vanlig Outlook har aldri gitt beskjed om noe sånt så lenge jeg har jobbet med slikt, men mulig det varierer på om man kjører mot POP eller Exchange..

Eg brukar Outlook på jobben, der får eg opp beskjed både titt og ofte at sendaren vil ha lesebekreftelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker man at demperne har tatt kvelden? Lurer på om kanskje mine har gjort det, dette fordi de lager en merkelig knakelyd når jeg tar rolige svinger i oppoverbake....f.eks når man kjører inn i innkjørsler. Noen som kan fortelle meg om dette er et tegn? :) Kjøpte de hos superstyling i fjorsommer og det er FK. Men de bør vel vare lenger... Har tross alt ikke kjørt mer enn 30 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Svensson, når de ikke demper lenger, da er de fucked.. ;) 30.000km er jo en del da.. den vanligste dempertesten er å trøkke bilen ned i ett og ett hjørne mens den står stille, og se hvor lenge det tar før demperne klarer å stoppe gyngingen.. den skal bare gynge en gang.

Ellers kan jeg jo opplyse om at det mangler 3-4 dager på en måned siden Schmiedmann lovet meg nytt fjærsett i Posten. Gav de adresse og hele pakka, og fikk beskjed om at jeg burde klare å få byttejobben gjort slik at jeg kunne få levert tilbake de gamle fjærene i løpet av juli. I så fall mangler jeg noe ganske essensielt, for jeg har enda ikke sett noe som helst som kan minne om fjærer eller hentelapp på slikt i postkassa. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.000km er jo en del da..

30 000 er mye? På min bil ble demperne skiftet på 164 000 og nå har den gått 300 000 og demperne virker akkurat som de skal :) Nå skal det nevnes at det er hydraulisk nivåregulering på de så det er jo egentlig akumulatorene som får støyten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...