Gå til innhold

Reklamasjon på slitedeler som f.eks. dempere?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpt deg det komplette senkesettet du med gule koni og ap fjærer..

broren min hadde det på en e34 535i før serru.

det viste seg at demperene var for stive i forhold til fjærene, dermed så gikk demperene i stykker etter en kort stund.. så vis du har planer om å beholde demperene så ville jeg kjøpt meg noen G&H senkefjærer. de er mye stivere og demperene slipper å ta smellene.

er forresten livstidsgaranti på både koni og bilstein dempere..

brodern fikk nye på flekken han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jau.. har purret et par ganger nå gitt. Fikk sist beskjed om at settet skulle komme 3. august, og ville bli sendt meg umiddelbart etterpå. Purra de opp igjen i går, og nå kan de ikke en gang gi meg noe tidsestimat for levering.

Nå er det 10 uker siden jeg klaga første gang, og bilen er jo mer eller mindre ubrukelig fordi den er så lav, og ikke minst heller lite god å kjøre. Det hjelper heller ikke at jeg vurderer å selge den. Ikke spesielt gøy å selge den med ødelagte fjærer. En annen sak er jo at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å ta byttingen på egen kappe, men det tror jeg ikke at jeg gidder lenger. Det er jo ikke min feil at dette må gjøres om igjen. Og i følge forbrukerkjøpsloven har man faktisk også krav på "lånegjenstand" dersom en gjenstand ikke er reparert i løpet av 1 uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har endelig nye fjærer på vei nå - hadde egentlig fått de på Posten på lørdag. Fikk SMS-melding om at jeg kunne komme og hente og greier, men da jeg kom ned noen timer etterpå hadde de returnert pakken for ukjent adressat? Hvordan kan jeg være ukjent adressat når de har sendt meg SMS og greier? :shock:

Velvel.. Posten skulle prøve å ordne opp, men de klarte ikke stoppe pakken en gang, så den går tilbake til avsender som igjen må returnere den til meg.. Heia Posten.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Velvel.. fikk pakken med nye fjærer igjen noen dager etter forrige innlegg. Selv om det tok noen måneder, så ordnet ihvertfall Schmiedmann opp, og det er bra. Desverre var det litt sent, så jeg fikk aldri prøvd bilen med fjærene på (FK 60/40), måtte bare sende de med ved salget. Hadde egentlig tenkt å selge den mye tidligere, men kunne ikke det uten brukbare fjærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo noe som er bra:

Dersom dere ikke har avtalt noe spesielt, sier forbrukerkjøpsloven at du har krav på at varen

* har samme egenskaper og holdbarhet som tilsvarende ting

* er pakket forsvarlig

* følges av en forståelig bruksanvisning

Alle disse var mangler..

Enig med Kjetil Somme. Orginaldemperne på BMW holder minst 60 000 km og vanligvis ofte godt over 100 000 KM.

Derfor har de ikke samme holdbarhet som tilsvarende ting og har dermed en mangel!

Støtdempere er uansett laget for å holde lenger enn 1 år og 12 000 km.

Hvordan slitasje er det på de? Demper de dårlig eller er det lekasje?

Vell. Først nå må fadern bytte bakdempere på E-34 touringen sin. Og de har humpet i 320k der mye er kjørt med campingvogn....(Sånn monstervogn på 2000 kg) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...