Gå til innhold

BMW vektfordeling og vinterføre

Share

Anbefalte innlegg

er det forskjell på vektfordelingen fra en 3serie 2000 modell til en 2002 modell? En kollega har en 2000modell og en annen bekjent har en 2002, de har veldig forskjellig mening om hvor gode bilene deres er på vinterføre. Begge har nye bra piggfrie dekk....

Lurer litt på om jeg bør kjøpe piggdekk til min 2003 325iatouring om den setter seg lett fast til vinteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordelingen er nok ganske identisk, men de elektroniske hjelpemidlene kan muligens variere på de to modellene.

Høyden betyr mye, så er den ene senka kan det utgjøre litt..

Ellers er gode dekk er alfa omega. Trenger ikke nødvendigvis være pigg, men bra dekk er viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte senka cab med piggfri vinterdekk uten noen form for hjelpemidler i hele vinter. Kjørte meg aldri fast med den. En dag var jeg faktisk den eneste uten firehjulstrekk som kom opp bakken her hjemme. Min mening er at bor man i byen så er det ingen som har behov for piggdekk. desuten er det bråkete og dyrt å kjøre med (piggdekkavgift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv den gamle E36 coupe'en min har problemfritt tatt meg gjennom flere relativt snørike vintre nå, og det uten problemer. Jeg har ikke antispinn, men derimot gode piggdekk. Den bilen har imponert meg flere ganger med god fremkommelighet.

Har kjørt noe E46 med ASC (320i, 2001, m. nye piggfrie), men syns det var jævlig irriterende med den ASC'en som gikk inn HELE TIDEN med små avbrudd av trekkraft, håper dette er forbedret nå. Jeg ble ihvertfall ikke imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok MYE opp til sjåføren også, om bilen kommer frem;) Sett flere tilfeller hvor en har kjørt seg fast, så kommer en annen sjåfør og klarer å komme seg frem..

Ellers vil jeg si at dekk har nesten alt å si, hadde dåårlige vinterdekk på min og kom nesten ikke frem noen plass. Skiftet så til de beste continental piggfrie og har null problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre... Ble litt skremt her om dagen.Har en del grus i gården og en liten oppoverbakke... og jeg klarte å ikke komme opp med 325'en, så jeg måtte ta mere fart -håper og tror det er pga de brede bakdekka... hvilken bredde burde jeg ha på vinterdekka for å sikre meg best mulig mot å spinne overalt og se dum ut. Må skaffe meg både vinterfelger og dekk når høsten kommer. Orginalt tror jeg det skal være 215,55 16 eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har 215,55 16 på min. Fungerer bra det.

Når det gjelder forskjell på 2000 og 2002 så har 2002 antispinn(ASC) og antiskrens (DSC?), mens 2000 modellen bare har antispinn.

Jeg hadde minimale problemer i vinter med min 2000 modell.

Kun et problem: Parkerte i en bratt nedoverbakke mot en garasjeport, med snuta ned, og måtte rygge for å komme ut. Da måtte det 2-3 mann til for å dytte meg ut. Beste og morsomste bilen jeg har kjørt på vinterføre noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...