Gå til innhold

Prøvekjørt e36, noen spm:

Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Ay, var å prøvekjørte en 93mod E36 320 Coupe i dag, og har i den forbindelse en del spm:

1. Det var litt vibrasjoner over 100kmt, og når man bremset ned fra fart. Feks fra 140 og ned. Var ikke noe sånnt ekstremt, men det var der. Han sa det ikke var slik med vinterdekkene, så han mente det var bare å balansere hjulene. Var noen 17" som sto på. Hva tror dere?

2. Motoren tikket ikke og hørtes veldig bra ut. Al man hørte var vel registerkjedet som surret. Men når man gav gass og slapp den (mens man sto med huet i motorrommet, så kom det litt sånn "psss" lyd, er det bare fra innsuget? (var ikke KN eller effektanlegg på bilen)

3. Det var litt rust i hjulbuene, overflaterust da, så ikke ille ut. Er dette vanlig på disse, og hvor bør man ellers se etter rust?

4. Lakken på skjermene framme var dårlig og full av stygge steinsprang, ellers var lakken god. Syns det var litt rart at det var bare framme den var dårlig?

5. Det var en del knirk i interiøret, og som han sa så var dette mye verre om vinteren (ærlig fyr). Er dette noe man kan løse med litt arbeid, eller er det bare slik det er og ferdig med det?

Ellers må jeg si at jeg ble meget positivt overrasket! Bilen gikk jo mye bedre en jeg hadde trodd, ivertfall føltes det slik :) Gearkassen virket veldig tight og fin, og det samme gjaldt egentlig med bilen generelt.

Facts: Km nesten 210000. Airbag, abs,Xenon nær/fjærn lys, El-Takluke. El vinduer. kjørekomputer(?, viste temperatur ute og sikkert mer som han egenlig ikke viste så mye om) Pris med 17" og litt anlegg var satt til 60k. Bør ikke dette kunne prutes noe ned pga 1. Kan være noe med stag framme som lager vibrasjon, 2. En del rust som var kommet fram når han vasket og shinet bilen sist, 3. Litt høy KM? 4. Dårlig lakk. 5. Rattet var dårlig...

Ønsker litt inputs på denne bilen og disse bilene generelt! :)

edit: Bilen var sort på farge, og noen dårlig bilder kan komme etterhvert, men nå må jeg springe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Hvis det han sier er fakta er det nok avbalansering eller retting som skal til, men det kan også være skivene som har slått seg ved varmkjøring.

3. Helt vanlig på E36 men vanligvis pleier det være fremst på kanalen grunnet steinsprut.

4. E36 er laget slik og med breide dekk og store dimensjoner på felgene må du regne med dette.

5. De tidlige modellene av E36 har meget knirkete interiør, men det bedret seg etter som den nærmet seg "pensjonist alderen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Ja dette skal sjekkes Grundig før jeg kjøper.. Eventuelt få han til å ta en NAF-test eller noe lignende..

Jeg la også merke til at rattet ikke sto helt rett når bilen gikk rett fram. Kan dette ha noe med overnevnte vibrasjon og eventuelle slitte stag og gjøre?

Og til dere som har kjørt/eier slik 320, hvordan oppleves den til daglig, forbruk, etc? :)

DirtyDicky: Hva legger du i det?

Jeg syns prisen på 60k er i stiveste laget, så satser på, om jeg skal vurdere skuta, å få den prutet ned i 50k...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte ikke årsmodell på den bilen.

Jeg syntes også prisen var litt stiv uten å ha sett bilen og interiøret.

men E36 er jo en alletiders bil, se bort i fra ryktet sitt som %#¤{£-tralle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det den som står til salgs i harstad til 60 000,-?

vist jeg skulle kjøpt meg e36 ville jeg passet på og få med de riktige tingene; skinnintriør (gjerne sports) sportsratt, ac, og ikke en av de første modelene siden det er de det er mest småplukk på.. vist det er den som står i harstad synes jeg ikke den er god nokk.. :?

om e36 320 gennerelt er det en kjempefin bil og eie og kjøre.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte ikke årsmodell på den bilen.

Jeg syntes også prisen var litt stiv uten å ha sett bilen og interiøret.

men E36 er jo en alletiders bil, se bort i fra ryktet sitt som %#¤{£-tralle

Bilen generelt var grei. Steinsprang på panser og skjermene framme + sideskjørtene kunne trengt ett strøk ny lakk. Interiøret var greit, Puten i baksetet var revnet på to steder, stort nok til å putte en finger inni kanskje.

Dasjbordet og resten var i sort, og nylig satt inn med noe glinsende greier ;) Ingen skjemmende skruehull..

Eltakluken og vinduene funket. Lite vindsus som jeg kunne høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det den som står til salgs i harstad til 60 000,-?

vist jeg skulle kjøpt meg e36 ville jeg passet på og få med de riktige tingene; skinnintriør (gjerne sports) sportsratt, ac, og ikke en av de første modelene siden det er de det er mest småplukk på.. vist det er den som står i harstad synes jeg ikke den er god nokk.. :?

om e36 320 gennerelt er det en kjempefin bil og eie og kjøre.. :wink:

Stemmer, er den i harstad. Har du sett på den selv? Kom gjerne med litt mer meninger om den, så om jeg skulle vurdere litt sterkere, har noe å prute på... Hadde den vært mer strøken i lakken hadde den stått noe høyere ivertfall =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nokk ikke vært og prøvd den, og har ikke tenkt til og kjøpe e36 per dd så du slipper en "konkurent" :lol:

men synes bilen ser veldig sliten ut på bilde, intreøret ser ikke akkurat innbydende ut, og du må huske på at du sikkert kommer til og tilbringe mye tid inni den, og dessuten kommer du til og angre på at du ikke kjøpte en med ac, når det er glovarmt på sommeren..

men sjekk opp historikken på bilen, dvs km stand, tidligere eier, kolisjonskader, om servicehefte stemmer (vist det følger med)

en viktig tanke når du kjøper bil er at du skal selge den en gang også..

(nb. har et sett med nye 18" til e36 liggende i en garasje i bardu vist du er int) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nokk ikke vært og prøvd den, og har ikke tenkt til og kjøpe e36 per dd så du slipper en "konkurent" :lol:

men synes bilen ser veldig sliten ut på bilde, intreøret ser ikke akkurat innbydende ut, og du må huske på at du sikkert kommer til og tilbringe mye tid inni den, og dessuten kommer du til og angre på at du ikke kjøpte en med ac, når det er glovarmt på sommeren..

men sjekk opp historikken på bilen, dvs km stand, tidligere eier, kolisjonskader, om servicehefte stemmer (vist det følger med)

en viktig tanke når du kjøper bil er at du skal selge den en gang også..

(nb. har et sett med nye 18" til e36 liggende i en garasje i bardu vist du er int) :D

Hehe :)

Interiøret var ivetfall mye bedre enn på bildene! Det var det første jeg sa til han. På bildene ser det jo nærmest hvitt ut, in real life var de myye mørkere. Men det er jo bare lugubra stoffseter uansett hvordan man snur og vender på det ja..

Jeg syns ivertfall bilen gjorde ett greit inntrykk, og bildene gjorde ikke det, så ble positivt overrasket ivertfall.

I utgpkt hadde jeg tenkt å avlyse hele prøvekjøringen, siden jeg hadde fått for meg at 320 ble for kjedelig, men der tok jeg ivertfall feil :P Jeg storkoste meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...