chrbje76 Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 At jeg er over gjennomsnittet sær når det gjelder biler har jeg alltid visst, min første bil var en Triumph, ikke noe luksus eller spesielt rått men de gutta gjorde nå et og annet riktig med hvordan en bil går og oppfører seg, den satte standarden. Men bilen måtte gå av familiære årsaker og jeg gikk hvileløst fra bil til bil som irriterte livskiten av meg, gammel Saab, ny WV, ny og gammel Volvo, gammel Toyota, ny Opel og et par franskmenn jeg ikke gidder å nevne, søppel alt sammen. Jeg endte til slutt opp med en passe ny 520,, den irriterte meg ikke, knapper satt der knapper skal sitte og gjorde det knapper skal gjøre, noen hadde tenkt litt. Så livet var søtt og verden av bilirritasjoner ble fort glemt. Så en søt søndag torpederte jeg en eldre Corvette(ja de er stygg som faen men jeg mente det ikke,, sverger). Corvetten lå i en hau av glassfiberflis og jeg fikk bulket panser og masse skrammer, 520en måtte på sykehus og leiebil var i luften. Jeg fryktet det verste, hva skulle jeg bli prakket på nå, vanligvis var det Huyndai, Daewo og andre tråbiler,, men nei jeg fikk en flett ny Saab 93,, Ojoy, dette blir vell ikke ille,riktig nok hadde jeg vært en tur innom en Saab, men det var jo mange år siden nå,, ny bil måtte jo være bra. Men der jeg tok skammelig feil, for verre rykkete, nappete, vinglete, vimsete, skranglete,,, HVA I "#¤"#¤!"#¤ Med et fikk jeg flashback til min jevne erfaring med "ikke kjempedyre biler" og derav spørsmålet: er det verden eller meg?,, for hva i "#¤"#¤% er f. eks vitsen med en SVÆR plastklums av en nøkkel som gjør at man ser ut som en pervers tulling når man har den i lommen,, bare fordi man skal ha en "gøyal" , annerledes plastidiot buttplugg istedenfor vanlig nøkkel, og selvsagt skal tenningen plasseres der ingen andre ville tenke på å plassere den, ÅH SÅ #"¤"#¤MORRO. og når de først har vært så gøyale,, dørene har jo vanlige nøkkellåser,,HVA I "#¤"#¤ ER POENGET MED DET DA!!!,,og hvorfor skal alt lages av billigste akebrettplastikk,,hvorfor skal alt skrangle som om det går til helvete med hele verden,, hvorfor skal jeg sitte med tenna i rattet hver gang jeg tar foten av gassen,, og med tungen i baksetet hver gang jeg skal så forsiktig så forsiktig gi biiiiiitteliiiiiuaaaargh au! gass(det finnes ikke NOE i mellom!!),,og ikke tro at bilen er rask av den grunn for ALL kraften ligger fra 1000-2500 omdreininger og da er det fullstendig slutt,,, og med den deilige forhjulstrekken skjener bilen til høyre og venstre under de korte kraftutblåsningene, minner mest om å ri en hest egentlig. Kjøpte engang i et bortreist øyeblikk en ny Opel med samme problem og kranglet på at det måtte være noe alvorlig galt med den,, bensinøkonomi sa Opel, skal være sånn!, men det blir vell ikke noe økonomi av at jeg bare kan gi ingen eller full gass VELL!! Så sitter jeg der da og blir massert og ristet i filler av 1,8 liter hese hylende syke svenske hester, om de skriker i smerte eller jubler over bensinøkonomien,, hva vet jeg, radioen kan jeg bare glemme å høre,,ikke det at det var noe imponerende å høre fra den,, det er bare å konsentrere seg om det infernalske bråket av motor, dekk og knirkende plast mens hodepinen dobler seg i størrelse for hver mil, følelsen av å skulle dø stiger med farten og jeg skuler vanntro på speedometeret som slutter på 260,, jeg føler jeg pusher grenser i 90. Så jeg lurer da,, er det INGENTING som har bevegd seg fremover i bilindustrien på andre måter enn "hvordan gjøre ting billig",, klart det er jo en bragd å klare å skvise inn så mange ekstra tall på speedometeret,, all mikroteknologien gir avkastninger,,, men noe mer?? Jo da,, det finnes en knapp som ifølge Saab er avkastningen av deres "flyteknologi",, nightpanel heter den,, foruten en idiotisk plassering sammen med masse andre knapper BAK! rattet utretter den virkelig mirakler, da slår den av lys og instrumenter,, for man trenger tydeligvis ikke å se hvor mye bensin man har om natten,, eller om motoren koker,, eller høre på radio,, eller noe annet,, og tydeligvis har selv saab innsett at om natten er det ikke lurt å kjøre fortere enn 140,, da resten av tallene er slått av. Bare en svenske kunne finne på dette,, gud bedre meg, dette bruker de tid og krefter på å klemme inn i en bil, mens f.eks vindusheiser som automatisk går HELT opp og HELT igjen,, den moderat glupe ideen ramlet ikke ned i kjøttbollen på noen. Er du klar over hvordan er å kjøre ut fra f.eks bompengeringen å skulle kontrollere 2 ville forhjulshester på full gass (fordi det er ikke noe imellom for svarte!!) samtidig som man skal lukke verdens tregeste vindu OG gire for hver 1000 omdreiningsøkning,, det er ganske lite behagelig og hadde jeg hatt en arm til og en svensk bilingeniør i passasjersetet hadde det blitt deng,, gul og blå!!! Men lidelsene tok da endelig slutt, etter en uke kom 520 tilbake ren og pen,, pulsen sank med 30 et eller annet,, hørselen vender tilbake og en ukes lang hodepine begynner å gi seg. Men så lurer jeg da,, hvordan er det mulig,, dette var en bil 6 år nyere, og ikke en billig en heller, den og de fleste andre "nye" biler jeg har hatt kjennes ut som et mareritt sammenlignet med 520en, som ikke akkurat er noen komfortbil. Hvordan kan f.eks saab, opel og andre selge nye biler som kjennes ut som at de er ødelagt. Bryr det store marked seg virkelig ikke om bilen kjennes ut som den skal ramle fra hverandre i enhver hump og dump, om bilen kjennes ut som om den skal rulle over i hver sving og har innretninger som er meningsløse og irriterende? er det bare meg? og BMW? kansje dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 LOL....måtte le når jeg leste dette innlegget. Etter min erfaring er det rett og slett ingen andre som kan sammenlignes med BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 kjenner meg igjen med det med plast og nøkking med gass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Flott at Saab sammenlignes med å ri hester! likte den;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Et fantastisk bra innlegg. Det er en grunn til at jeg nå kun kjører bmw, og du har nettopp forklart det KLART OG TYDELIG. Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Hahahahaha, jævlig fin beskrivelse av problemet med bilen i hvertfall! Jeg har ikke hatt nok kjøre erfaring med nyere biler kontra gamle biler, men du har sikkert rett! Fint at du fikk tilbake den rolige kjørefølesen når BMW`n var på veien igjen i hvertfall da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Noe av det absolutt bedre jeg har lest på virkelig lenge..... Dagens lille høydepunkt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Sykt bra historie må vel mesten prioriteres? : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Sykt bra historie må vel mesten prioriteres? : Det støtter jeg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Jeg mistenker at det faktisk er verden det er noe galt med, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Dette må jo være tidenes inlegg Lo stort sett gjennom hele tråden! Har sitti på litt i en Saab 93 til en kompis, og mye av det du sier er sant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Haha! Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Beste sammenligningen mellom BMW og andre bilmerker jeg har lest på LEEEEEEENGE!! Evig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Åhh, herregud, lo så jeg datt av stolen Beste inlegget på bimmers.no ever Keep up the good work!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet Juni 12, 2006 Share Skrevet Juni 12, 2006 Må si meg enig i trådstarter og alle de andre her ja. Bytta selv inn en en 5 år nyere opel med 520. Må si att det er en hel annen idrett å kjøre bmw ja. For å ta en tur til hamar fra elverum(3mil) så måtte jeg jo peile olje, måle olje,bremseveske,cann og alle andre flytende vesker som EGENTIG skulle være i sine beholdere.BIMMERS FOREVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå