Gå til innhold

register kjede


cabman85
 Share

Anbefalte innlegg

skjønner det sån at vist man har registerkjede! så skal du ikke bytte så lenge det ikke lager ulyder!??? på de fleste biler er det jo satt en viss kilomerter stand! 80-120 feks!. Det må jo være en viss kilometer garantien går ut på den??? hilsen bmw cab 318i 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke intervall på bytting av registerkjedet. Og man får vanligvis god advarsel i form av skrangling når det skal byttes..

Dog er det en kjentsak at etter passert 200000 kan hva som helst skje. Mitt skrangler, skal på verksted senere i uka og høre dommen. Håper på at strammer-bytte vil løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 316i 89 modell som jeg nettopp har kjøpt. Det er byttet motor i denne. Er satt i en 92 modell 318i motor da bilen hadde gått 100 000 km i følge tidligere eier. Se gjerne bilder under. Tror det er en 1.8 l motor. Vil denne motoren tåle at reg.reima ryker? Hadde en Ford Sierra 2.0 IS en gang og da røyk reima. Den overlevde det faktisk! (Men solgte den etterpå da det var så mye galt med den ellers!).

motor9ia.th.jpg

Hvor mye koster det å skifte reg.reim? Kan få tak i billige deler til BMW via folk jeg kjenner, og jeg har en som har litt peil på mekking. Er det dyrt/vanskelig å bytte?

FunkyMan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billigere enn registerkjedet, hvertfall slik jeg har oppfattet det..

Hvorfor skal du vente til den ryker? Trokke motoren har det noe godt hvis registerreima ryker. Bare søk litt på forumet, så finner du sikkert mange skrekkhistorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...