Thomas-G Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Ja da var det et mindre dyr og en mer bulket bmw i verden.. Klarte å treffe et rådyr igår og det resulterte i knekte lyktefester, bulket forskjerm, ødelagte fester til blinklys og hovedlys, grillen trykkt inn, frontfanger festene tok kvelden, masse plastikk har gått i stykker, festene til radiatoren +++ Så nå er spørsmålet vil det lønne seg å ta dette på forsikringen? Må være mer skader der enn egenandelen min på 4000 og litt til? Så synes jeg har lest her et sted at det ikke er bonustap på direkte påkjørsel av dyr? Huff.. Dårlige dyret måtte klare å komme forran bilen min. Hyl!
Curtis Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Kommer vel litt ann på om du har kasko eller ikke, jeg kjørte på ett dyr for noen år tilbake, det kostet meg ingen ting, gratis leigebil også. Men som sagt, det var noen år siden. Varierer også sikkert fra selskap til selskap.
Thomas-G Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Skrevet Juni 12, 2006 Jeg har fullkasko. Skal ta en telefon til if imorgen å høre hva di har og så bestille en time på bmw for takst
|Andreas| Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Dritt at sånt skjer. Rart at dyra spretter rett foran bilen
Logitech Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Det kommer på mer enn 4000,- for deler, lakkering og eventuelt arbeid (hvis du ikke gjør det selv).
oddis Skrevet Juni 12, 2006 Skrevet Juni 12, 2006 Du må vel også ha ringt inn at du har skadet et dyr da det skjedde. Var en topic om dette for et par uker siden..
compact Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 huff, at de dyra må hoppe ut i veien hele tida. har holdt på å kjørt på hjort mange ganger jeg også.
-Anders- Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Er det kun full kasko som dekker dyrpåkjørsler eller funker det også med delkasko??
Trotto Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Jeg tror ikke det er kaskotap ved dyrepåkjørsler. Men er det det, må du for all del ikke kjøre det på kasko, du taper astronomiske summer i forhold. Ta heller et forbrukslån om du ikke har gryna klar. Det er faktisk billigere.
Kenny_ Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Tror du må dokumentere at du har kjørt på ett dyr. F.eks ved å ringe politiet slik at de kan registrere at det ligger en hjort der og at man ikke har sovnet og kjørt utenfor.. Da skal man iallefall ikke miste bonus. Men egenandel må vel man betale uansett..
Trotto Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Tror du må dokumentere at du har kjørt på ett dyr.F.eks ved å ringe politiet slik at de kan registrere at det ligger en hjort der og at man ikke har sovnet og kjørt utenfor.. Politi eller veterinær skal vel ALLTID kontaktes ved dyrepåkjørsler...
Thomas-G Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Skrevet Juni 13, 2006 Jeg ringte og sa ifra om at jeg hadde kjørt på et dyr.. Di fikk både navn og skiltnr av meg og da ville viltvesnet komme å hente det. Så skaden er registrert hos politiet.
Trotto Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Tror Kenny_ her har rett, du mister ikke bonus, men må betale egenandel.
Thomas-G Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Skrevet Juni 13, 2006 Har pratet med forsikrings selskapet nå og det var verken bonustap eller egenandel siden jeg hadde meldt av til politet om påkjørslen av dyret. Alt di trengte av meg var et anmeldelse nr som jeg må tak i av politet nå. Så fikk jeg time hos takstmann allerede imorgen. Dette lover godt!
Kenny_ Skrevet Juni 13, 2006 Skrevet Juni 13, 2006 Høres bra ut. Kan jo være glad du traff da. (selv om det høres brutalt ut) Isteden for å slenge bilen i autovernet e.l for å ikke treffe.. Da måtte jo du betalt alt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå