Gå til innhold

E36 coupe - Vannlekasje framme i kupeen.


SIR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 97modell 318is coupe.

Begge sidene framme i kupeen er våte.

Har prøvd å helt i vann i dreneringskanalene framme på takluka, og de ser ut til å funke fint.

Jeg mangler 3 jekkfester på kanalene slik at det er opning inn i kanalen.

Visst jeg trekker tilside teppet inni kupeen kan jeg faktisk se rett ned i asfalten gjennom ett ope luftehull og hullet til jekkfestet. Kan det lekke inn der?

Frontruta ser uorginal ut, og pakningene som ligger inntil vinduet ligger ikke helt skikkelig. Kan det lekke inn der?

Noen som vet hvor lekasjen min kan komme fra?

Kom gjerne med tips og erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det er vann?

Ofte når det er vått på gulvet foran er det varmeapparatregisteret som er gåent og lekker kjølevæske.. eller en av koblingene inn/ut derfra, men da vil du såklart merke at det forsvinner kjølevæske, og at det ikke er rent vann som kommer inn..

Ellers må det jo komme fra et sted, pakninger rundt dører/vinduer, taket, eller hull i gulvet.. Prøvd å dusje bilen med hageslangen og se om du kan se noen lekkasje rundt vinduet der du sier pakningen ikke ligger som den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba litt til for å finne lekasjen nå, og konstatert at lekasjen befinner seg nedi rommet der vindusviskermotoren og luftinntaket på kupevarmeren.

Det ser ut som den drenerer vekk vatnet fint. Visst jeg spyler med hageslangen på fullt, så holdt den ett lavt vannivå.

Det ser tørt å reint ut nedi ellers, men likevell lekker den inn vann rundt der varmevatnet kommer inn.

Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det vått når det er fint vær da???? Hvis det blir, så har du lekkasje i varmeapparet. Det skal bli helt tom i rommet med vindusvisker mekanismen. Hvis ikke det blir tørt, er dreneringshullene litt tette. Prøv å blås de opp med trykkluft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...