Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det på tide med olje skift.

Men hvilken olje (merke) skal jeg bruke, og hvor får jeg fatt i den.

Trenger noe som er rimelig og bra.

Trenger en rekkesekser bedre olje eller mer olje?

Da min bil også er chippet er det da nødvendig med en annen kvalitet på oljen?

Den som ikke spør, får jo ikke svar så.

Skrevet

Magnatec oljen er billig tror det kun er ca 120 kr literen,Tror den er av de bedre billigoljene.Og rekkesekseren trenger olje av god kvalitet så slipper du å tenke på rensing av motor fordi dyrere olje har tilsetningstoffer som gjør akkurat det.Kjøp ihvertfall olje som er merket bmw longlife 98 eller LL 01 så er du sikker på at oljen har smøreeffekt helt til neste oljeskift.Kjøp ikke oljefilter av merket Fram eller biltema fordi jeg har opplevd flere ganger at oljen kan løse opp papiret i filteret ,jeg jobber med blandt annet oljeskift så jeg ser kvalitetforskjellen på oljer den dagen den tappes ut.Bruker din bil litt olje så kan du med fordel bruke 5-40 olje,bruker den mye olje og motor begynner å bli slitt kan du gå opp til 10-40 olje.Og chip trenger du ikke tenke på.

Skrevet

Masse bra info du kom med der ja.

Funnet meg ett sted som selger Castrol og håper på litt rabatt siden han jeg kjøpte leiligheten av jobber der, han sa jeg måtte bare stikke innom for billige deler :)

Da tror jeg at jeg går for ett oljefilter hos BMW, så er jeg iallfall sikker på at det ikke er no jall.

Så får det heller koste hva det koster..

Skrevet

Jeg selger magnatec for 99,- pr liter og skifter den gratis om du kjøper oljen av meg.

Oljefilter fra alle OEM leverandører er helt ok, om Fram er leverandør til BMW vet jeg ikke, men bruker ofte både Fram, Hengst, Kecht,Mähle og Mann etc etc det mange leverandører og stort sett er kvaliteten god.

Skrevet
Magnatec oljen er billig tror det kun er ca 120 kr literen,Tror den er av de bedre billigoljene.Og rekkesekseren trenger olje av god kvalitet så slipper du å tenke på rensing av motor fordi dyrere olje har tilsetningstoffer som gjør akkurat det.Kjøp ihvertfall olje som er merket bmw longlife 98 eller LL 01 så er du sikker på at oljen har smøreeffekt helt til neste oljeskift.Kjøp ikke oljefilter av merket Fram eller biltema fordi jeg har opplevd flere ganger at oljen kan løse opp papiret i filteret ,jeg jobber med blandt annet oljeskift så jeg ser kvalitetforskjellen på oljer den dagen den tappes ut.Bruker din bil litt olje så kan du med fordel bruke 5-40 olje,bruker den mye olje og motor begynner å bli slitt kan du gå opp til 10-40 olje.Og chip trenger du ikke tenke på.

Trenger ikke longlife olje på 95 modell 320i...Er ikke så lange intervaller på disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...