Gå til innhold

Oljeskift E30


aavar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte olje og oljefilter på min E30, noe som jeg aldri har gjort før, og har derfor noen spørsmål.

Hvilken olje bør jeg bruke? Jeg vil helst ikke bruke for mye penger på det, så en ok olje til en ok pris er å foretrekke (ikke en skambra til skammye penger). Hvordan er for eksempel oljene de selger på bilekstra eller biltema(ikke meningen å starte enda en oljediskusjon her)?

Er det stor forkjell på oljefilter? Er det ok med et fra biltema eller bilekstra?

Og er det noe vits i motorrens? og hvor bøe jeg kjøpe dette til en billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke 10w-40 oljen fra Bilextra. Har selv brukt denne. Oljefilteret til biltema er helt ok dersom du ikke vil bruke store pengene, så du kan nok føle deg trygg med det. Husk å kjøpe ny kobber-pakning rundt bunnpluggen på bunnpannen. Koster vel 5kr eller noe.. Ikke dyre saken.. Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dimensjonen være på den pakingen? Jeg var på biltema, og de kom med en alupakning som var diger. Så jeg kjøpte med noen andre i samme slengen... noen som vet?

PS: Hva med motorrens? Er det noe vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...