Gå til innhold

spørsmål ang. e30 cab


Hr.smith
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte/selge bilen min mot en e30 cab. Dere som kjenner til disse bilene, hvordan er de? Kjøreegenskaper i forhold til min e36, rust, motor, cab osv. Jeg vet det det noen skiller i årsmodellene, når kom de skillene, og hva er forskjellen? Tenkte på en 325. Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellene karroserimessig på e30cab (og touring) kom i 90-91 så vidt jeg vet.. Cabrioleter er jo som ofte litt mer velholdt en "vanlige" biler da de ha noe mer verdi , og ofte ikke er så mye vinterkjørt.. Dermed også minde rust..

Har aldri hatt E36 men ut fra det jeg har lest her på forumet og hørt av venner og kjente så tror jeg ikke det er noe mer eller mindre motorproblemer på en e30 kontra E36.. Kalesje er til en viss grad forbruksvare , E30 er jo gammel bil og mange av cab-taka er jo like gamle ,og det syns jo som regel ;)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det du vurderer, i påsken. Byttet inn min E36 92mod i en E30 cab 90mod.

Det er klart at kjørekomforten går jo ned etpar hakk. Du merker å ser jo at det er en eldre bil man setter seg inn i, men sånn som jeg digger jo bare E30 så det var ikke noe problem for meg. Kjøre egenskapene tror jeg ikke det er mye å skille på. Etter hva jeg har forstått så går faktisk noen av delene i understellet på de to bilene overens.

Ang. det med skille i årstallene så tror jeg ikke det er noe forskjell på Cab og vanlig E30. Det skillet jeg vet om er jo noe kaosseri endring på bilene fra 87 og oppover, da de begynte med noen andre typer fangere, baklykter og sikkert noe mer jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...