Gå til innhold

e46 320 vs audi a6 1,8t: 1-0

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Skal en tur på ikea i morgen og i den forbindelse har jeg byttelånt pappas a6 1,8t stasjonsvogn. (Er vel rundt 2000 modell den også)

1. gang jeg kjørte den nå i sta. Jeg trodde i utgangspunktet det var en "statusbil" på høyde med bmw 5 serie, men der tror jeg jaggu jeg tok feil.

Interiørkvaliteten i min e46 er godt over det i a6'en.

-knirk i dører(?) når en kjører

-radio som lever et eget liv

-knirkete tråkke dørhåndtak (Var faktisk redd jeg skulle ødelegge noe når jeg gikk ut av bilen)

-rotete speedometer. Hadde vanskelig for å se hvor fort jeg kjørte / holde meg i jevn fart.

-Fant til slutt en ok sittestilling hvertfall

Så over til kjøreegenskaper / motor

-Den virket treg, men speedometeret viste at den faktisk ikke gikk så værst. (Er vel storbil følelsen)

-knatrete motorlyd ved gasspådrag (Første jeg tenkte var "diesel?!" eller "hull i eksosen?!")

-forhjulstrekk da... Har vel ca samme hk som bmwen, men huff som det drar i rattet...

Merknad til meg selv: Aldri bytt ut bmwen med en Audi.

Egentlig ganske ok å kjøre på rett vei i jevn hastighet.

Får jo testet mer inn til Oslo i morra.

Må også høre med pappa i morra om har har tatt en svingom med bilen min, og høre hva han synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste jeg har prøvd av VAG fwd drar i rattet, inkl vår 01 Passat. Og rattene er laget for "sporty americans" Mao store og upassende ratt med null forståelse for hva som er sportslig rattgrep. Derfor kjører jeg BMW. VAG = Familie. BMW = Sjåfør/bilentusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin å kjøre til oslo med.

Synes faktisk rattet var ganske digg jeg. godt og tykt grep.

Men samboern min skjønte det jeg sa om dårligere interiørkvalitet.

Nå er jo ikke denne bilen fullrigga heller da.

Savnet cruisekontrollen fryktelig!

Og speedometeret forvirret meg... 20 - 30 - 50 - 70 - 100 - 130 osv

med noen små tall mellom 60 - 80 osv.

Alle målerne er jo også i to farger, blått og rødt. Det kan se kult ut, men må si BMW skårer høyere på lesbarhet.

Det beste var jo at jeg satt og så på batterimålern istedet for bensinmålern, da batterimålern sitter der bensinmålern på bmwen sitter. :D

Mamma og pappa på sin side, synes BMWen var fin, men klagde på harde seter. (sportsetene) Pappa synes bilen gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har veldig forskjell på sine modeller syns jeg.

Audi sine S serier syns jeg er på høyde med BMW hvis ikke bedre. Hvertfall når det kommer til interiørkvalitet.

Kjørt mye S8, S6,RS4,S3 etc. Disse har ikke hatt et eneste knirk hverken i interiør eller foringer/bærearmer.

E38 med en 100tkm på tellern syns jeg blir skrall f.eks i forhold til en S8 med samme kmstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...