Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun hatt trøbbel med å starte 1gang, da på en gammel mb(tørket/rengjorde bare fordelerlokket så var det gydd) etter å ha tatt GRUNDIG motorvask med kraftig steamer. Har tatt det på ganske så mange biler etterhvert.

Men kan være lurt å prøve å unngå enkelte komponenter(som nevnt) fra å få den verste spylingen

Skrevet

Ikke mange som har vasket motoren og motorrommet !! :-)

Tror egentlig det beste er å tørke med filler og CRC, vaske med såpe og spyle forsiktig med vanlig vannslange samt unngå elektriske og elektroniske punkter.

Skrevet

Vær litt forsiktig med ledningsskjøter/kontakter slik som med ABS. Dekk slike til. Høytrykk trenger inn forbi gummitetninger og danner korrosjon på kontaktene. Har vært borti noen slike tilfeller.

• 2 weeks later...
Skrevet

Pleie å ta motorvask når eg vasker bilen. Dekker berre til synlege elektriske deler. Alt anna er skjult under del plastik.

Har aldri hatt problem med å få start på den etterpå.

Berre spyl i veg :D

Skrevet

Jeg bruker mye avfetting og en lang radiatorpensel til å løse opp dritt med. Etterpå spyler jeg rent med hageslangen og vasker vanlig med svamp og såpevann etterpå. Høyttrykkspyling er ikke nødvendig om man gjør det på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...